Toplam kalite yönetimi ile işletme performansı arasındaki ilişkinin analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; (Liderlik, Kalite bilgisi yönetimi, Eğitim, Sürekli iyileştirme, Çalışanların katılımı, Tedarikçi kalite yönetimi, Müşteri odaklılık, Stratejik kalite planlama, Süreç yönetimi ilkelerine sahip olan) Toplam kalite yönetiminin İşletme performansına (Operasyonel performans, Stok yönetimi performansı, Çalışan performansı, Yenilik performansı, Sosyal sorumluluk, Müşteri sonuçları, Finansal ve Pazar performansı) etkilerini ortaya koymaktır.Araştırma maksadıyla, GOSB veya Kal-Der üyesi 242 işletme anket çalışmasına katılmıştır ve elde dilen verilerle SPSS 16.0 programında istatistiksel analizler yapılmıştır. Böylece işletme performansı faktörlerinin TKY faktörlerinden etkilenme oranları açığa çıkmıştır. Ayrıca işletmelerin TKY uygulama nedenleri ve uygulamalarındaki engeller, ISO belgeleri veya kalite / firma ödülleri alma nedenleri de istatistiksel sonuçlara göre gruplandırılmıştır. The purpose of this study is to determine Total Quality Management (TQM)?s (which has that principles: Leadership, Quality information management, Training, Continuous improvement, Employee involvement, Supplier quality management, Customer focus, Strategic quality planning, Process management) effects on Business Performance (Operational performance, Inventory management performance, Employee performance, Innovation performance, Social responsibility, Customer results, Financial and market performance).242 firms which are members of the GOSB or Kal-Der participate in the survey for this research and data of the firms is analyzed through SPSS 16.0 program. Thus, it is revealed that which TQM factors effect firms?performance factors.Additionally, the reasons and the prevents of firms? TQM implementation, the reasons of taking ISO documents or quality / company awards are grouped according to the statistical results.
Collections