Örgütsel öğrenme kültürü, yenilikçi kültür ve yenilikçiliğin firma performansı üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilim çağının yaşanması, küreselleşmenin dünyayı bir köy haline getirmesi, teknolojide yaşanan değişimler, yeni pazarların oluşması ve müşterilerin isteklerine verilen cevaplar vb. nedenler sonucunda işletmeler yenilikçiliğe daha fazla önem vermek ve bunu öğrenme ile bir kültür haline getirmek zorunda kalmışlardır. Bu sayede işletmeler yoğun rekabet ortamında hayatta kalmayı başarabilirler. Günümüzün dünyasında öğrenmeyi bir kültür haline getiremeyen işletmelerin yenilikçilikten uzak olacağı ve bu nedenle firma performansını sağlayamayacağı değerlendirilmektedir.Bu çalışma ile imalat sanayindeki firmaların, anket yöntemi kullanılarak, öğrenme kültürü, yenilikçi kültür ve yenilikçiliğin firma performansı üzerine etkileri araştırılmıştır. Birinci bölümde öğrenme kavramı açıklanmış, örgütsel öğrenme kültürü pekiştirilmiştir. İkinci bölümde Örgütsel öğrenme kültürünün yenilikçiliğe ve yenilik kültürüne olan katkıları ve firma performansına etkileri örneklerle ve analizlerle tespit edilmiş olup, bu konular arasındaki ilişkiler saptanmıştır. Örgütsel öğrenme kültürünü 3 bileşende ele alıp, bunlar; bilgi edinme, bilgiyi yorumlama ve davranışsal ve mantıksal değişikliklerdir. Bu bileşenlerin yenilikçilik ve yenilik kültürü üzerine etkileri analiz edilerek hipotezler oluşturulmuştur. Örgütsel öğrenme kültürü bileşenlerinin, yenilikçiliği ve yenilikçi kültürü pozitif olarak etkilediği, yenilikçiliğinde firma performansını pozitif etkilediği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Örgütsel Öğrenme Kültürü, Yenilikçi Kültür, Yenilikçilik, Firma performansı Organizations had to attach more importance on innovativeness and had to turn it into a culture together with learning as a result of the reasons such as our experience of science age, globalisation?s turning the world into a village, changes in technology, occurrence of new markets and responds to customers demands etc. By this means organizations may survive in an intensely competitive environment. It has been predicted that organizations that cannot turn learning into a culture will be far from innovativeness and they will not accomplish the performance of the firm in today?s world.Learning culture, innovation culture and impacts of innovativeness on firm?s performance have been examined in this study. Initially learning concept has been explained and organizational learning culture has been supported. Contributions of organizational learning culture to innovativeness and innovation culture and its impacts on the performance of the firm have been determined by examples and analyses and the relations among these subjects have been detected. Organizational learning culture has been discussed as three components and these are knowledge acquisition, interpretation of information and behavioural and logical changes. Impacts of these components on innovativeness and innovation culture have been analyzed and hypotheses have been developed.It has been observed that the components of organizational learning culture have affected innovativeness and innovation culture positively and innovativeness has also affected the performance of the firm positively.Keywords: Organizational Learning Culture, Innovative Culture, innovativeness, Firm?s performance
Collections