Aynı sanal mağazadan tekrar alışveriş yapma niyetini etkileyen faktörler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
nternetin hayatımıza hızlı girişi sosyal, ekonomik ve psikolojik değişimleri ve yenilikleri beraberinde getirmiştir. İnternetten alışveriş ekonomik hayatta son yıllarda öne çıkan yeniliklerden biridir. Toplumsal ve ekonomik yapıyı derinden etkileyen sanal alışveriş üzerine yapılan çalışmalar son yıllarda hızlı bir artış göstermiştir. Tüketicileri internetten alışverişe sevk eden, online alışverişin tekrarlanmasına yol açan nedenleri tanımlamak önem kazanmıştır. Algılanan kullanım kolaylığı, algılanan fayda, güven ve zevkin internetten alışveriş yapma ve aynı mağazayı tekrar ziyaret etme davranışları üzerinde etkili olduğu belirtilmektedir. Alışveriş yapma davranışının en önemli belirleyicisi davranışsal niyettir.Çalışmamızda tüketicilerin aynı sanal mağazadan alışveriş yapma niyetleri ile algılanan kullanım kolaylığı, algılanan fayda, güven ve zevk arasındaki ilişkiler incelenerek bir model geliştirilmiştir. Araştırma, internetten alışveriş yapan 300 üniversite öğrencisi üzerinde basılı ve online anket uygulaması aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları incelendiğinde yukarıda sıralanan değişkenler ile online mağazadan tekrar alışveriş yapma niyeti arasında pozitif ilişkiler bulunmuş olup, zevk faktörünün değişkenler arasında aracılık etkisi gösterdiği sonucuna ulaşılmış ve ortaya konan hipotezler doğrulanmıştır.Anahtar Kelimeler: Online alışveriş, davranışsal niyet, TAM Internet?s fast steps into our lives have brought about social, economic and psychological changes and novelties. Online shopping comes one of the recent innovations in economic system. Nowadays, there happens to be a high increase in the number of researches about online shopping which deeply affects the social and economic lives. It has become popular to identify factors which facilitate online shopping and repurchases on internet. Perceived ease of use, perceived usefulness, trust and enjoyment have been noted to have an impact on online shopping and revisits to e-shops. The most outstanding antecedent of online shopping is behavioural intention.We have come up with a theoretical model upon studying the relationships between consumers? repurchase intentions, and perceived ease of use, perceived usefulness, trust and enjoyment. The research has been carried out through a paper and online survey on 300 students who have e-shopped before. Depending on the research results, positive relationships have been observed between above-mentioned variables and repurchase intention while a mediation effect of enjoyment has been detected between them, which all confirm the research hypotheses.Key Words: Online shopping, behavioral intention, TAM
Collections