Show simple item record

dc.contributor.advisorEren, Erol
dc.contributor.authorGökçimen, Veysel
dc.date.accessioned2021-05-07T12:29:43Z
dc.date.available2021-05-07T12:29:43Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/621459
dc.description.abstractIV ÖZET Belediyelerde Halkla ilişkiler, kentlilerle gerçekleştirilen kesintisiz bir iletişim sürecidir. Halkla ilişkiler, doğrudan ilişkide bulunduğu kentliye hizmetin tanıtılması, eleştiri ve önerilerin alınması, yeni projelerin hazırlanması sürecini ve bu süreci uygulamaya aktarmayı hedeflemektedir. Bu amaçla bir yandan halkın istediği Belediyeyi, yani `halkın belediyesini`, diğer yandan `belediyeden yana olan, belediyeyi destekleyen kent kamuoyunu` oluşturarak, Belediyelerdeki halkla ilişkiler modelinin değişik bir versiyonunu oluşturmaktadır. Türk Kamu Yönetiminin toplumdaki olumsuz imajı, görüntüsü, halkla ilişkiler çalışmalarının temelini oluşturan güven benimseme, sevgi, sempati duyguları ve destek sağlama açısından hiç de uygun olmayan bir zemin oluşturmakladır. Bu nedenle bu tür bir genel olumsuz toplumsal yargı niteliğindeki belediye görüntüsünün, halkla ilişkilerin önemli sorunlarından birisi olduğunun kabul edilmesi gerekir. Belediyelerdeki Halkla ilişkiler biriminin; halkla ilişkiler tekniği ve yönetimleri ile mevcut yöntem ve uygulamalardan uzak yeni anlayış ve yeni model yöntemiyle kendisini halkın hizmetinde gören, halkla bütünleşmiş, halka karşı saygılı, duyarlı ve sorumlu, katılımcı, halkın belediyesini oluşturarak gayreti ve çabası içerisinde bir bürokrasi oluşturma amacına yönelinmiş ve yeniden yorumlanmıştır. Bu yorumlama belediyelerin halkla ilişkiler açısından, yönetim sistemimizin en önemli konularından birisini oluşturmaktadır.
dc.description.abstractSUMMARY Public relation at Municibilities is the duration and timing of continued realisition among the people living in cities. The aim of targeting of Public Relation is to introduce directly, to realize and try to obtain people's opinion, to prepare some projects and to extend those all together into practise. In other word, in order to construct the municibility for Public, which people want taking public poll that it should introduce a new model for the Public Relation. The impressions of official Administration causes some unwanting and undesirable effects on Public Relation's interest, sympathical feelings come out as negative results which are wanted. For this reason, it is necessary to admit as an important subject of Public Relation's problems. The unit of Public Relation at municibilities should reorganize itself with a new understanding and construction model, which should carry itself into the service of people. This new municibility has to consider itself as a part of public, and respectful to it. So we may see as the last point, municibilities are put in a new place which is very important commentment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMühendislik Bilimleritr_TR
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBelediyelerde halkla ilişkiler ve halka dönük yönetim modeli oluşturma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmLocal administrations
dc.subject.ytmMunicipalities
dc.subject.ytmPublic relations
dc.identifier.yokid84082
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid84082
dc.description.pages191
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess