Öğretmenlerin çalışma statülerine göre yeterliklerinin incelenip, öğretmenlik kariyer basamaklarında yükselmelerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmanın temel amacı ögretmenlerin, kariyer basamaklarında yükselmelerinindegerlendirilmesidir. Bunun için ögretmenlerin kariyer basamaklarında yükselme sürecihakkındaki görüsleri ve çalısma statülerine göre kendi yeterlilikleri ile ilgili algılarındafarklılasma olup olmadıgı belirlenmistir.Arastırma grubunu Sivas l ve ilçelerinde okul öncesi, ilkögretim ve orta ögretim okullarındagörev yapan 532 ögretmen olusturmaktadır. Bu çalısmada betimsel tarama modellerinden alantaraması modeline basvurulmustur. Ögretmenlerin görüslerinin belirlenmesi amacıylaarastırmacı tarafından gelistirilen anket, yeterlilik algı düzeylerinin belirlenmesi için MEBÖgretmen Yetistirme ve Egitimi Genel Müdürlügü'nce gelistirilen Ögretmenlik MeslegiGenel Yeterlikleri'nin birinci bölümü olan Kisisel ve Mesleki Degerler- Mesleki Gelisim anayeterlilik alanındaki performans göstergeleri öz degerlendirme formu seklinde uygulanmıstır.Arastırmada birinci alt probleme iliskin bulgularda ögretmenlerin kariyer basamaklarındayükselme sürecine iliskin olumsuz görüslere sahip oldukları görülmektedir. kinci altprobleme ait bulgularda uzman ögretmenlerin bütün alt yeterlilik alanlarında ve ana yeterlilikalanında ortalama puanlarının ögretmenlere göre yüksek çıktıgı üçüncü alt problemde ise üçalt yeterlilik alanında ögretmenler ile uzman ögretmenler arasında üç alt yeterlilik alanındaanlamlı fark oldugu bulunmustur. Dördüncü alt problemde de bagımsız degiskenlere göre bazıalt yeterlilik alanlarında anlamlı farklılıklar bulunmustur.Ögretmenlerin kariyer basamaklarında yükselmeye iliskin olumsuz görüslerinin giderilmesigerektigi, bunun için ögretmenlik kariyer basamaklarında yükselmenin ögretmenlere daha iyianlatılabilmesi için seminerler düzenlenmesi, uzman ve basögretmen kadro sayıları ile ilgiliçalısmalar yapılması, belirlenen ögretmen yeterlilikleri ile kariyer basamaklarınıniliskilendirilmesi gerektigi sonucuna ulasılmıstır. Aynı zamanda bu uygulamalarınögretmenlik kariyer basamaklarında yükselme sürecinin ayırt ediciligini arttıracagıdüsünülmektedir. The main goal of this study is being evaluated for promotion in their career for teachers.For that reason, it has been determined the ideas about teachers? promotion in their career andwhether it becomes difference or not about perceptions related to their abilities according toworking status.532 teachers who teach at pre?school, primary school and secondary school in Sivas and itsdistricts form the group of research. In this study, it has been applied the model of area searchwhich is from descriptive search model. According to the research findings; The questionnaireis developed with the goal of being identified the teachers? ideas and their goal of beingidentified qualification perception level the scale is made by General Directorate of teacherculture and education in National Education Ministry. In the research, it is seen that theteachers have negative ideas about the promotion of their career processes. This is also aboutthe first problem. The speacialist teachers get high points but teachers can not get high points.This is related to second problem .The third problem is about meaningful difference. There isa difference between specialist teachers and teachers about the area of three subqualifications.It is concluded that solving problems about teachers? career depends on ignoring negativeideas about teachers? promotion.Therefore;1- Seminar coordinate,2- Staff number,3- The constitute of the relationship between teacher qualifications and career ladder,to be made works with concerned
Collections