Okul yöneticilerinin bilişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Tokat ilindeki okul yöneticilerinin bilişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın evreni, Tokat ili merkez ilçe ve diğer ilçelerdeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan 195 ilköğretim okulu müdürü ve 406 müdür yardımcısından oluşmaktadır. Tokat ilinde görev yapan ilköğretim okulu müdürleri ve müdür yardımcıları evreninin tamamı üzerinde çalışılmıştır. Okul yöneticilerine ?Okul Yöneticilerinin Bilişim Teknolojilerinin Kullanımına İlişkin Görüşleri Anketi? uygulanmıştır. Araştırmaya 410 okul yöneticisi katılmıştır.Elde edilen veriler SPSS 11.0 paket programı ile kodlanmış ve analiz edilmiştir. Analizler sonucunda okul yöneticilerinin bilişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin görüşleri anlamlı bulunmuştur. Bunun yanında çeşitli bağımsız değişkenlere göre farklılaştığı da tespit edilmiştir.Sonuç olarak okul yöneticileri bilişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin olumlu görüşler bildirmişlerdir. Okul yönetimde kullandıkları teknolojilerin onların hem işlerini kolaylaştırdığını, hem de eğitimin kalitesini artırdığını belirtmişlerdir. Okul yönetiminin her alanında bilişim teknolojilerinden faydalanma, çağdaş bir eğitim için okul yöneticilerinde önemli görülmektedir. Ancak bu teknolojilerden en üst düzeyde faydalanabilmek için, okul yöneticilerinin bilişim okur-yazarlıklarının artırılması gerekmektedir. Bu sonuca bağlı olarak okul yöneticilerine bilişim teknolojileri alanında hizmet içi eğitim verilmesi ve bilişim teknolojisi araçlarının okullarda daha fazla kullanılmasının sağlanması önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Bilişim teknolojileri, okul yönetimi, okul yöneticisi This research was done to get information about the opinions of the school principals in Tokat about the use of information technologies.The universe of the study is composed of 195 school principals and 406 deputy principals who work in official primary schools in Tokat and its districts.This study was carried out on the whole universe composed of all the school principals and deputy principals in Tokat. A questionnaire on `The Opinions of the School Principals About the Use of Information Technologies? was applied to the school principals. 410 school principals took part in this research.The collected data was coded and analysed using SPSS 11.0 packed programme. As a result of this analysis, the opinions of the school principals about the use of information technologies were found to be meaningful. In addition to this, it is also found out that it changes according to the independent variables.As a result, school principals reported positive opinions about the use of information technologies. They also reported that the technologies they used in school management facilitated their jobs and increased the quality of the education in schools. Utilizing the information technologies in every area of the school management was considered as important for a contemporary education. However, in order to benefit from these technologies at the utmost level, reading and writing of the school principals on the information technologies should be supported. In relation to this result, the school principals are suggested to be given in-service training and provided much more use of the information technologies devices in schools.Key words: Information technologies, school management, school principal
Collections