Türkçe öğretmenleri ile ilköğretim müfettişlerinin birbirlerini değerlendirme yaklaşımlar: Bir kavram haritası çalışması
dc.contributor.advisor | Erginer, Ergin | |
dc.contributor.author | Gül, Pelin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T12:12:16Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T12:12:16Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/619391 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim müfettişlerinin Türkçe öğretmenlerini değerlendirme yaklaşımlarıyla, Türkçe öğretmenlerinin bu değerlendirme yaklaşımına ilişkin bakış açılarını belirlemektir. Çalışmanın örneklemini Tokat ilinde Türkçe öğretmenlerini denetleyen 6 ilköğretim müfettişi ve Tokat ilinde görev yapan 18 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin analizinde nitel araştırma yöntemleri, verilerin toplanmasında ise görüşme tekniği kullanılmıştır. Veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir ve kavram haritalarına dökülmüştür.Araştırmanın geçerliliği için çeşitleme ve katılımcı teyidi yöntemi kullanılmıştır. Dış geçerliliği sağlamak için uzman görüşüne başvurulmuştur. Araştırma sonucunda, ilköğretim müfettişlerinin Türkçe öğretmenlerini denetlerken diğer branş öğretmenlerini denetlerken kullandıkları ölçütleri kullandıkları; ilköğretim müfettişlerinin Türkçe öğretmenlerine yaptıkları denetimi ve rehberliği öğretmenlerle iletişim sorunu yaşadıkları için etkili bulmadıkları; Türkçe öğretmenlerinin de ilköğretim müfettişleri tarafından yapılan rehberlik ve denetimi etkili bulmadığı ve müfettişlerden olumlu insan ilişkileri sergilemelerini bekledikleri sonucuna varılmıştır. İlköğretim müfettişleri ve Türkçe öğretmenlerinin denetim ve rehberlik ile ilgili sadece sürenin kısıtlı olması yönünden ortak görüş bildirdikleri görülmüştür. Bu sonuçlar doğrultusunda; Türkçe dersinin ve Türkçe öğretmeninin denetimine ilişkin özel öğretim yöntemlerini merkeze alan ölçütler geliştirilmesi, ilköğretim müfettişlerine insan ilişkileri ile ilgili hizmet içi eğitim faaliyetleri düzenlenmesi, Türkçe öğretmenlerine yapılan rehberlik ve denetimin amacına ulaşmamasının sebeplerinin araştırılması önerilmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to designate the criteria of primary school supervisiors for the supervision of Turkish Teachers and determine the points of view of Turkish Teachers on these supervisions.The sample of this study is consist of 6 primary school supervisiors and 18 Turkish Teachers from Tokat. In this study qualitative research methods were used in data analysis. Interview tecnique was used for collecting data. These data were analyzed by content analysis method and were mapped for their concepts. For the validity of this study variety and the participant confirmation methods were used. Specialists? advice was taken to provide the outer validity.It was cocluded that the the supervisors have the same criterias for all branches while supervising the teachers; The supervisiors do not find the supervision and guidance effective because of the communication problems between them and the teachers; The teachers also do not find those supervision and guidance effective, and they expect helpful behaviours from the supervisiors.It was seen that supervisiors and teachers share a common opinion in insufficient periods for supervisions.According to these results, preparing an in-service training for primary school supervisiors about human relationships and searching the reasons of insufficiency of the guidance and the supervisions were suggested. Primary school supervisiors should develop effective criterias which put the special education methods in centre for supervisions of Turkish Teachers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkçe öğretmenleri ile ilköğretim müfettişlerinin birbirlerini değerlendirme yaklaşımlar: Bir kavram haritası çalışması | |
dc.title.alternative | Turkish teachers and primary school supervisior's evaluation approaches to each other: A studuy of concept map | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Controller | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Class inspection | |
dc.subject.ytm | Concept maps | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.identifier.yokid | 359265 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 249746 | |
dc.description.pages | 192 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |