İnsansız hava araçları için ön tanımlı yol önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişen teknoloji ile havacılık sistemine yeni bir paydaş olarak dahil olan İnsansız Hava Araçları (İHA) hava sahasına diğer paydaşlara ilave yük getirmeksizin entegre olabilmelidir. Günümüzde, emniyet gözetilerek, büyük ölçüde ayrılmış hava sahasında sürdürülen İHA operasyonları hava sahalarının etkin ve verimli kullanımını etkilemektedir. Bunun yanı sıra askeri ve sivil İHA sayısındaki hızlı artış, İHA operasyonlarının ayrılmamış hava sahasında sürdürülmesine yönelik talepleri de arttırmaktadır. Bu durumda, İHA sistemlerinin mevcut hava trafik ortamına emniyetli ve verimli bir şekilde entegre olabilmesi için İHA sistemlerine özgü uçuş yollarının tanımlanmasına ihtiyaç bulunmaktadır.Bu çalışmada İHA sistemlerinin ayrılmamış hava sahasına entegrasyonu için aletli uçuş prosedürlerinin oluşturulmasına ve ön tanımlı yolların tanımlanmasına yönelik öneriler geliştirilmiştir. Geliştirilen önerilerde İHA performans parametreleri, paydaş görüşleri, IFR/VFR kurallar, ekipman gereklilikleri, ulusal ve uluslararası mevzuatlar ve uçuş prosedür tasarım süreçleri dikkate alınmıştır. İHA için Y-T bar prosedürü ve ön tanımlı yol önerisi geliştirilmiş ve bu öneriler gerçek zamanlı simülasyon ortamında doğrulanmıştır. Unmanned Aerial Vehicles (UAVs), which are included as a new stakeholder in the aviation system with the developing technology, should be able to integrate into the airfield without adding additional burdens to other stakeholders. Nowadays, UAV operations, which are mostly performed in separated airfield by taking safety into consideration, affect the productive and efficient use of airfield. In addition to this, the rapid increase in the number of military and civilian UAV increases the demands for the continuation of UAV operations in unallocated airfield. In this case, in order to integrate UAV systems into the existing air traffic environment safely and efficiently, it is necessary to define flight routes specific to UAV systems. In this study, recommendations have been developed to create instrumented flight procedures and to identification of prescribed track for the integration of UAV systems into unallocated airfield. In the proposed recommendations, UAV performance parameters, stakeholder opinions, IFR / VFR regulations, equipment requirements, national and international regulations and flight procedure design processes were taken into consideration. Y-T bar procedure and prescribed track suggestion have been developed for UAV and these recommendations were verified in real-time simulation environment.
Collections