Yazım, noktalama ve dil bilgisel becerileri kazandırma bakımından 6. 7. 8. sınıf öğrenci çalışma kitaplarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Sağır, Mukim | |
dc.contributor.author | Kara, Ebru | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:20:24Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:20:24Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/615048 | |
dc.description.abstract | Millî Eğitim Bakanlığı, 2006 yılında ilköğretim müfredatını değiştirmiş, bununla birlikte birçok yenilik de beraberinde gelmiştir. Bu yeniliklerin önemli bir bölümünü öğrenci kitaplarında yapılan değişiklik oluşturmaktadır.Önceki müfredatta öğrencilerin derslerde takip ettikleri ders kitapları bulunmaktaydı. Ders içerisinde yapılan etkinlikler her ders için tutulan defterlere not edilmekteydi. Yeni müfredatta ise ders kitaplarının yanında çalışma kitapları yer almaktadır. Ders kitaplarıyla paralel kullanılan çalışma kitapları, derste işlenen bütün etkinlikleri içermektedir. Yeni müfredatla birlikte derslerde defter kullanımı azalmış, bunun yerini çalışma kitapları almıştır.Bu çalışmanın amacı, 6, 7, 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi çalışma kitaplarını yazım, noktalama ve dil bilgisel becerileri kazandırmak bakımından incelemektir. Bu çalışma için belirlenen öğrenci çalışma kitapları, Erzurum'un Aşkale ilçesine bağlı İnkılâp İlköğretim Okul'unda öğrenim gören öğrencilerin çalışma kitaplarından seçilmiştir. Bu çalışma için 100 öğrencinin çalışma kitabı incelenmiştir. İncelenen kitapların 30'u 6. sınıftan, 30'u 7. sınıftan ve 40'ı da 8. sınıftan seçilmiştir. Bu kitaplar, üç farklı öğretmenin okuttuğu sekiz sınıftan seçilmiştir. İnceleme aşamasında her öğrenciye bir numara verilerek yanlış kullanımlar tek tek belirtilmiştir.Birçok açıdan yenilikler içeren Yeni Türkçe Öğretim Programının uygulama boyutundaki olumlu ve olumsuz yönleri ortaya çıkarılmaya çalışılmış ve tespit edilen olumsuzluklarla ilgili önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The Ministry of Education has changed the primary instruction curriculum in 2006 and thus many innovation have came along with this change. A significant part of these changes are about the alterations of the student?s books.In the previous curriculum, there were only the student?s books teached at the class. The activities in the class were being noted down the notebooks for each course. But in the new curriculum, in addition to student?s books, there are workbooks. The workbooks which are processed in parallel with student?s book, include all the activities performed in the class. With the new cirriculum the usage of notebook in the class has declined but the usage of workbook has increased.The aim of these study is to analyse the workbooks of 6,7,8th grade students in terms of gaining act of writing,punctuation and grammatical skills. For this study, a hundred student?s workbooks have been analysed. Thirty of the analysed books have been chosen from 6th grade, thirty have been chosen from 7th grade and fourty books from 8th grade. These books have been selected from eight classes who are educated by three different teachers. During the analysis, by giving a number to each student, catachresises have been indicated severally.Positive and negative points in the application process of Recent Turkish Teaching Program, which includes innovations in several ways, have been tried to reveal and some suggestions have been proffered about the existent complications | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Yazım, noktalama ve dil bilgisel becerileri kazandırma bakımından 6. 7. 8. sınıf öğrenci çalışma kitaplarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | The investigation of 6.7.8th grade students' workbooks in terms of acquiring punctuation grammar skills and writing | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Workbooks | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Skill acquiring | |
dc.subject.ytm | Grammar | |
dc.subject.ytm | Writing | |
dc.subject.ytm | Punctuation marks | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.identifier.yokid | 371993 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 262275 | |
dc.description.pages | 189 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |