Show simple item record

dc.contributor.advisorTaş, Necati Fahri
dc.contributor.authorGülener, Serkan
dc.date.accessioned2021-05-07T11:20:20Z
dc.date.available2021-05-07T11:20:20Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/615032
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretimde uygulanmakta olan Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı'nın öğretmen görüşleri bakımından değerlendirilmesine çalışılmıştır. Araştırma dört bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde; Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı'nın genel özellikleri, öğretim programının tarihsel gelişimi, Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı'nın öğeleri, Hayat Bilgisi Dersi öğretim yöntem ve teknikleri, yapılandırmacı anlayış hakkında kuramsal alt yapı yer almaktadır. Araştırmanın ikinci bölümünde; araştırmanın modeli, evreni, örneklemi, veri toplama aracı, araştırmanın uygulanması ve verilerin analizi hakkında genel bilgiler yer almıştır. Üçüncü bölümde; Şanlıurfa'nın merkez ilköğretim okullarındaki birinci, ikinci ve üçüncü sınıflarında görevli sınıf öğretmenlerine uygulanan ölçeğin bulgu ve yorumları mevcuttur. Son olarak dördüncü bölümde; araştırmada çıkan sonuç ve öneriler yer almaktadır.Araştırmanın evreni, Şanlıurfa il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan birinci, ikinci ve üçüncü sınıf öğretmenlerinden meydana gelmektedir. Örneklem ise il merkezindeki 80 ilköğretim okulunda görevli birinci, ikinci ve üçüncü sınıf derslerine giren 1162 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Ölçek, 4 basamaklı likert tipi 75 maddeden olup elde edilen verilerin frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama (X ?) ve standart sapma (Ss) hesaplamaları tablo şeklinde analizleri yapılmıştır. Ölçekteki veriler ışığında grup sayısı iki olduğunda bağımsız gruplar t-testi (Independent samples t-test), ikiden fazla olduğunda tek yönlü varyans analizi (on-way ANOVA) uygulanmış. Anlamlılık düzeyi .05 olarak test edilmiştir. Ölçekten elde edilen sonuçlar tablolar üzerinde düzenlenerek yorumlanmıştır.Araştırmada elde edilen sonuçlarda, öğretim programının genel durumu hakkında öğretmenlerin olumlu görüşlere sahip olduğunu görülmektedir. Araştırmaya katılan öğretmenlere göre; beceri ve kazanımların, toplumsal problemleri ve ihtiyaçları giderici ve ülke gerçeklerini taşıyacak şekilde güncellenmesi gerekmektedir. Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı'nın içeriğinin öğrenciler tarafından merak ve araştırma isteği yaratmaktan uzak olduğu görülmüştür. Programda yer alan etkinliklerin öğrencilerin sınıf içi tartışmalarına fırsat verici nitelikte olduğu, programdaki etkiliklerin ilişkili olduğu temalar ve beceriler ile örtüştüğü sonucuna ulaşılmıştır. Değerlendirme boyutu üzerinde öğretmenlerin olumlu görüşe sahip olmadıkları, ölçme-değerlendirmenin, programın değerlendirme boyutunu karşılayamadığı ve ölçme değerlendirmenin bir ders saati ile sınırlandırılmaması gerektiği ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Öğretim Programı, Hayat Bilgisi Dersi, Öğrenme- Öğretme Yöntem Teknikleri, Yapılandırmacı Anlayışı.
dc.description.abstractIn this research, which is implemented in primary schools of knowledge in terms of curriculum and assessment were the views of teachers. Research consists of four parts. In the first part of knowledge curriculum of the general features, curriculum history, the life lesson of the curriculum components, life sciences course, teaching methods and techniques, the constructivist approach and the multiple intelligence theory about the theoretical sub-structure is located. In the second part of the study of the research model, the universe, sampling, data collection, data analysis and research about the implementation of general interest are given. In the third section of the central primary schools in Sanliurfa, 1., 2. and 3. Assistants to teachers in the classroom and comments on the findings of the scale is applied. Finally, the fourth section contains conclusions and recommendations in the study. The universe of study, who worked in primary schools in Sanliurfa 1 2. and 3 constitute the class teacher. Sample of 85 primary schools in the province center staff, 1., 2. and 3. 1162 entering class consists of primary teachers. 75 item likert scale, 4 digit and the data obtained from the frequency (f), percentage (%), mean (X ?) and standard deviation (Sd) calculations were analyzed in table form. With the data in light of the scale when two independent groups t-test (independent samples t-test), when more than two one-way analysis of variance (on-way ANOVA) was used. Significance level was tested at .05. The results obtained from the scale were arranged on tables and interpreted.Summarizes the findings of the study; curriculum that teachers have positive opinions about the general situation has been found. And the acquisition of skills, anti-social problems and needs and the country need to be updated to carry the truth has emerged. Life Science Education curriculum by students with curiosity and research of the contents of the request is deemed to be far from being created. Events in the program-makers the opportunity to discuss the nature of the students in the classroom to the conclusion that was reached. Also on the program of activities associated with the themes and skills that were overlapping. Evaluation of teachers on size can hardly be said to have positive opinions. measurement-assessment, program evaluation and measuring the size of assessment does not meet the time and confined to one lesson that has emerged.Key words: Curriculum, Social Studies, Methods and Technical Constructivist Approach and Multiple Intelligences Theory.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHayat bilgisi dersi öğretim programı`na ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi (Şanlıurfa ili örneği)
dc.title.alternativeLife science education course programme for teacher evaluation of views (10:25:28 Şanlıurfa sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmLife science
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmLife science lesson
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmŞanlıurfa
dc.identifier.yokid387493
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid279151
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess