Matematik becerisinin sosyal bilgiler derslerindeki harita, grafik ve tablo okuma becerilerine etkisi
dc.contributor.advisor | Başıbüyük, Adem | |
dc.contributor.author | Pala, Şenol Mail | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:20:15Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:20:15Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/615009 | |
dc.description.abstract | Sosyal bilgiler derslerinde harita, grafik ve tabloların öğrenciler tarafından ne düzeyde kavrandığı önemlidir. Çünkü harita, grafik ve tabloların yer aldığı konuların, öğrenciler tarafından öğrenilebilmesi bu görsel öğelerin daha iyi anlaşılması ile mümkündür.Araştırmanın amacı ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik becerileri ile sosyal bilgiler dersindeki harita, grafik ve tablo okuma becerileri arasındaki ilişkinin araştırılması ve ortaya çıkan sonuçlar doğrultusunda önerilerin belirlenmesidir.Araştırmamız için iki adet beceri testi hazırlanmıştır. Bu testlerden birisi Harita, Grafik ve Tablo Okuma Becerisi Testi ( Sosyal Bilgiler Testi ) diğeri ise Matematik Becerisi Testi'dir. Bu iki test 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Erzincan il sınırlarındaki 6 okulda toplam 340 öğrenciye uygulanmıştır.Beceri testleri uygulandıktan sonra sonuçlar uzman kişiler desteği ile Sosyal Bilimler İstatistik Paket Programı (Statistical Package for the Social Sciences 17.0) kullanılarak değerlendirilmiştir. Ayrıca daha sonra beceri testlerine katılan öğrencilerden 15 tanesine Görüşme Protokolü uygulanmıştır.Araştırma sonucunda öğrencilerin harita okuma, grafik okuma, tablo okuma becerileri ile sosyal bilgiler ve matematik becerilerinin cinsiyete göre farklılık göstermediği, sınıf düzeyine ve ikamet edilen çevreye göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca matematik becerisinin sosyal bilgiler öğretim programında önemli yer tutan harita, grafik ve tablo okuma becerilerine belirgin etkisi olduğu bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Matematik, Harita, Grafik, Tablo. | |
dc.description.abstract | It is significiant in social studies classes, in what level the map, chart and tables are comprehended by the students. Because the more the students comprehend these visual materials the better they learn the subjects that include these visual materials better.The aim of this research is to search the relation bettwen the skills in matematics and reading map, chart and tables skills in social studies classes and also to make suggestions according to the results of the research.Two skills tests are prepared for our research. One of them is Reading Map, Graphic and Table Skill Test-Social Studies Tests-and the other one is Mathematical Skill Test. These two tests are applied to 340 students of 6 schools during the terms in 2010-2011 in Erzimcan.The test results are evaluated by the experts by using the Statistical Package for the Social Sciences 17.0. Besides an Interwiev Protocol is applied to 15 students who took the these skill tests.As a result, we observe that the success of the students about the skills in social sciences and mathematics and reading map, chart and table skills do not differ according to the gender of the students. It differs according the their grade and the place that they live in. Furthermore, we observe that having mathematical skills has a great effect on reading map, chart and table skills which holds an important place in social studies curriculum.Keywords: Social Studies, Mathematic, Map, Chart, Table. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Matematik becerisinin sosyal bilgiler derslerindeki harita, grafik ve tablo okuma becerilerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of mathematics skill to the reading skills of map, chart and table ın social studies classes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Skill | |
dc.subject.ytm | Skill performance | |
dc.subject.ytm | Skill acquiring | |
dc.subject.ytm | Table | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Graphics | |
dc.subject.ytm | Maps | |
dc.identifier.yokid | 417878 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 294070 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı |