Üzümlü ilçe merkezindeki ilköğretim okulları 5. sınıf öğrencilerinin kullandıkları cümle kalıpları
dc.contributor.advisor | Baydar, Turgut | |
dc.contributor.author | Kayser, Volkan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T11:20:13Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T11:20:13Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/615003 | |
dc.description.abstract | Türkçenin dikkat edilmesi gereken önemli konularından biriside söz dizimidir. Bu kapsamda çalışmamızda söz dizimi içerisinde yer alan cümlenin ögeleri ve yüklemin türüne göre cümle çeşitleri konuları doğrultusunda ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin yazmış olduğu 50 komposizyon çalışmasından 1244 cümle, ilköğretim Türkçe ders kitabından 5 metinden 203 cümle incelenerek cümlelerde kullanılan ögeler ve bu ögelerin sayısı ile yüklemin türüne göre cümlelerin biçimleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Yapılan bu tespitlerin ışığında da ders kitabında yer alan metinlerde kullanılan cümle kalıpları ile öğrencilerin kullandıkları cümle kalıpları karşılaştırılmıştır. Tez çalışması ?Söz Başı? ve ?Giriş?ten, sonra ?Birinci?, ?İkinci?, ?Üçüncü? bölüm ve ?Sonuç?tan oluşmaktadır.Çalışmanın sonunda da doğrudan ya da dolaylı olarak faydalandığımız ?Kaynaklar?a yer verilmiştir. | |
dc.description.abstract | Turkish language?s one of most important topics to be considered is syntax . In this context, in our study, in accordance with the topics; elements of the sentence located in the syntax and the kinds of sentence according to the type of predicate; 1244 sentences from 50 compositions which were written by 5th grade students and 203 sentences of 5 text lines in Turkish coursebooks were examined and the elements used while establishing a sentence, the number of these elements, the forms of sentence according to the type of predicate were tried to be determined. In the light of these findings, the phares used in the textbooks and the phares used by the students were compared. The thesis consists of ?The Top? and ?Introduction?, then ?First?, ?Second?, ?Third? section and ?Conclusion?At the end of the study, either directly or indirectly used `Resources` has been selected. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Üzümlü ilçe merkezindeki ilköğretim okulları 5. sınıf öğrencilerinin kullandıkları cümle kalıpları | |
dc.title.alternative | Phrases used by 5th grade primary school students in the county town, Üzümlü | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Sentence | |
dc.subject.ytm | Sentence elements | |
dc.identifier.yokid | 441077 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 323460 | |
dc.description.pages | 177 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |