İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler dersinin drama tekniğiyle işlenmesinin akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapılan bu çalışma ilkokul 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersi `Geçmişimi Öğreniyorum` ünitesinin drama tekniğiyle işlenmesinin öğrencilerin akademik başarılarına, tutumlarına ve kalıcılık düzeylerine etkisini incelemiştir. Bu araştırma sırasında deneysel yöntemin ön-test ve son- test gruplu deseni kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi; 2014-2015 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 104 öğrenciden oluşmaktadır. Üniteye başlanmadan önce deney ve kontrol grubuna Sosyal Bilgiler Ön Başarı Testi ve Sosyal Bilgiler Tutum Testi uygulanmıştır. Geçmişimi öğreniyorum ünitesi 5 hafta boyunca işlendikten sonra aynı başarı testi ve tutum testi aynı gruba tekrar uygulanmıştır. 6 ay sonrada Kalıcılık Testi aynı gruba uygulanmıştır. Sonuçlar incelendiğinde drama tekniğinin kullanıldığı deney grubu ile geleneksel yöntemlerin kullanıldığı kontrol grubunun akademik başarısında anlamlı bir farklılık gözlenmiştir. Ama deney grubunda bu fark daha yüksek çıkmıştır. Her iki gruba uygulanan ön tutum ve son tutum testleri incelendiğinde iki grupta da tutum düzeyleri arasında anlamlı bir farklılığın olduğu görülmüştür. Kalıcılık testine bakıldığında iki grubunda kalıcılık düzeyleri arasında anlamlı bir farklılığın olduğu görülmüştür. Kısacası hem drama tekniği hem de geleneksel yöntem ile işlenen Sosyal Bilgiler dersi 4. sınıf öğrencilerinin kalıcılık düzeylerini olumlu yönde etkilemiştir. In this research , ıt is investigated that effect of processing unit ` I am learning my past` in social studies lesson at 4 class primary school with drama tecnic to students' acedemic success, attitude and permanence.During this research , pre- test and last-test group pattern of experimental method has been used. Sample of this studuy is formed by 104 students who are educated in 2014-2015 Educational year. Before starting unit, Social studies pre success test and social studies attitude test are applied to experiment group and control group. After the unit of `I am learning my past` was handled during 5 weeks, same success and attitude test was applied to same group. Permanence test was also applied to same group after 6 months. When the results are investigated, there is a meaningful difference in acedemic success between experiment group which are used drama tecnic and control group which are used traditional method. But this difference is higer in experiment group. When pre and after attitude test, which was applied to both group, was investigated, ıt was observed that there was a meaningful difference in both group's attitude levels. When ıt was looked to the permonence test, in permonence test which was applied to both group .There is a huge difference in group's performance levels. That is, social studies lesson handled by both drama method and traditional method has a positive affect on 4. class students on account of permanencing of lesson.
Collections