Üniversite öğrencilerinin algıladıkları anne baba tutumları ve flört kaygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin algıladıkları anne tutumları ve baba tutumlarının flört kaygısı düzeylerine etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; 2016 – 2017 eğitim-öğretim yılında Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde bulunan 11 anabilim dalında öğrenim görmekte olan 582 öğrenciden tabakalı örneklem yöntemiyle belirlenen 413 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerin 252'si (% 61,0) erkek ve 161'i (% 39,0) kız öğrencilerdir.Araştırmada veri toplama araçları olarak Algılanan Anne Tutum Ölçeği, Algılanan Baba Tutum Ölçeği, Flört Kaygısı Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler analiz öncesinde, parametrik ya da non-parametrik istatistikler için uygun olup olmadığına (normallik dağılımına, çarpıklık-basıklık, ortalama, ortanca, mod, saçılım ve histogram grafiklerine) ve grupların varyans eşitliğine (Levene F Testi) bakılarak veri analizine başlanmıştır. Yapılan değerlendirme sonucunda verilerin normal dağılım gösterdiği, grup varyanslarının eşit olduğu görülmüş ve veri setinin parametrik istatistikler için uygun olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda cinsiyet değişkeni ile algılanan anne tutumları, algılanan baba tutumları ve flört kaygısı puanları arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Öğrencilerin yaşadıkları bölge değişkeni ile algıladıkları anne ve baba tutum puanları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır, yaşadıkları bölge değişkeni ile flört kaygısı puanları arasında anlamlı farklılık görülmüştür. Anne çalışma değişkenine göre algıladıkları anne tutum puanları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark vardır. Anne çalışma değişkeni ile flört kaygısı puanları arasında anlamlı bir farklılık yoktur. Baba çalışma değişkeni ile algılanan baba tutum puanları ve flört kaygısı puanları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık yoktur. Öğrencilerin anne babalarının evlilik şekli değişkeni ile algıladıkları anne tutum puanları ve flört kaygısı puanları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Öğrencilerin anne babalarının evlilik şekli değişkeni ile algıladıkları baba tutum puanları arasında anlamlı farklılık görülmüştür. Algılanan anne baskıcı-otoriter ile algılanan anne güven verici-demokratik tutumunun flört kaygısı düzeyinin genelini (`% 11` (p<.01)) anlamlı olarak yordadığı, algılanan baba baskıcı-otoriter ile baba güven verici-demokratik tutumu flört kaygısı düzeyinin genelini anlamlı olarak yordadığı, bu miktarın ise yaklaşık `% 7` (p<.01) olduğu bulunmuştur. This research is determined to examine the effect of the students' perceptions and attitudes of the students on flirting anxiety levels. The study group of the study; In 2016 - 2017 education year, 413 students were educated in 11 departments of education found in Erzincan University Faculty of Education and identified by 582 student stratified sampling method. 252 (61.0%) of these students were male and 161 (39.0%) were female students.Perceived Maternal Attitude Scale, Perceived Paternity Attitude Scale, Flirting Anxiety Scale and Personal Information Form were applied as data collection tools in the study. Data obtained from the study were analyzed prior to the analysis by looking at whether they were suitable for parametric or non-parametric statistics (normality distribution, skewness-kurtosis, mean, median, mode, scatter and histogram graphs) and group variance equilibrium (Levene F Test) . As a result of the evaluation made, it was observed that the data showed normal distribution and the group variances were equal and the data set was determined to be suitable for parametric statistics.As a result of the research, it was found that there was a statistically significant difference between perceived mother attitudes, perceived father attitudes and flirting anxiety scores with gender variables. There was no significant difference between the attitude scores of the students perceived by the regional variables and the attitudes of the parents. There was a significant difference between the regional variables and the flirting anxiety scores. There is a statistically significant difference between the mother attitude scores perceived by the mother study variable. There is no significant difference between mother study variant and flirting anxiety scores. There is no statistically significant difference between father attitude scores and flirting anxiety scores perceived by the father study variable. There was no significant difference between mother attitude scores and flirting anxiety scores of students perceived by their parents' married type variables. There was a significant difference between the parents' attitude scores of the parents perceived by the marriage-style variables of the students. Perceived maternal-repressive-authoritarian perceived parental repressive-democratic attitudes that perceived parentally-authoritarian mother's trust-democratic attitude significantly predicted flirting anxiety level (`11%` (p <.01) , and this amount was found to be approximately `7%` (p <.01).
Collections