Avrupa Birliği fen eğitimi politikalarına göre Türkiye`de fen derslerinde yapılan iyileştirmeler hakkında paydaşların görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Avrupa Birliği (AB) eğitim politikalarına göre Türkiye'de fen ve teknoloji derslerinde yapılan iyileştirmeler hakkında paydaşların görüşleri alınarak genel bir değerlendirme sunmak amacıyla yapılmıştır. AB'nin eğitim ile ilgili olarak genel eğitim politikaları, ayrıca fen dersi ile ilgili de politikaları vardır; fakat genel eğitim politikaları ile kıyaslandığında fen eğitimini destekleyen ulusal stratejiler nadirdir. Bu yüzden bu çalışmada ele alınacak olan AB fen eğitimi politikasına göre Türkiye'deki fen derslerinde yapılan iyileştirmeler sınırlı çerçevede değerlendirilecektir. Araştırma Doğu Anadolu Bölgesi'nin 100,000nüfusluk bir ilinde fen öğretmeni olarak görev yapan öğretmenler ile il milli eğitim çalışanları, idari personeller evren olarak alınarak seçilmiştir.Araştırmada karma araştırma yöntemi uygulanmış olup, nitel yöntemde paydaşlara 8 maddeden oluşan açık uçlu sorular, nicel yöntemde likert tipi 10 maddeden oluşan sorular yöneltilmiştir.AB politikaları dikkate alınarak fen bilimleri dersi için Türkiye'de daha önce yapılmış bir çalışmaya rastlanmamıştır.Yapılan çalışma, ilk kez AB fen eğitimi politikalarından yola çıkarak Türkiye'de fen bilimleri derslerinde yapılan iyileştirmeler fen bilimleri ders öğretmenleri,idareciler ve milli eğitim müdürlüğü çalışanlarının görüşleri alınarak, bu dersler hakkında bir değerlendirmeye gidebilmemiz açısından literatürdeki büyük bir boşluğu doldurması düşünülmektedir. Bu çalışmadan beklenen etki; öğretmen görüşlerini dikkate alarak AB fen eğitimi politikalarının Türkiye'de fen bilimleri derslerinde uygulamaya konulmasının duyarlılığını sağlamaktır. In this study, according to EU education policy by taking the opinions of stakeholders about the improvements made in science and technology education in Turkey it was designed to provide an overall assessment.General educational policies of the European Union regarding education, there are also policies on science classes; but compared with the general education policy supporting national strategies for science education are rare.So this study, which will be discussed by the European Union in science education in science policy improvements made in Turkey, will be evaluated in a limited framework.Research Erzincan province who served as teachers, science teachers and national education professionals, administrative staff is based in the universe.Research performing qualitative and quantitative studies will be done. They will be asked questions to stakeholders in qualitative methods consisting of 8 items. The quantitative study stakeholders will be surveyed to find out their thoughts on science education policies of the European Union. This study literature on the importance of the first European science education based on their policies, improvements to the science course in Turkey teachers by taking the view, science courses on an assessment is being considered to fill a large gap in the literature in terms.For such a study science and technology education at all it has been made previously in Turkey. The expected impact of this work; Taking into account the views of teachers is to ensure the implementation of European Union policy of science education science course in Turkey. Also discussed will be how to improve the quality of science education based on feedback received from stakeholders, it is expected to achieve quality science education outcomes.
Collections