Show simple item record

dc.contributor.advisorTürengül, Mustafa
dc.contributor.authorPala, Özgür
dc.date.accessioned2021-05-07T09:37:20Z
dc.date.available2021-05-07T09:37:20Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/614005
dc.description.abstractÖZET Bu çalışma, stresli bir ortamda çalışanların, stres düzeyleri, stresi dışa vurma biçimleri ve stresi kontrol etme yöntemleri ile çalışma süreleri arasında bir ilişki olup olmadığım araştırmak amacı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın temel hipotezi; alt kademe eğitim yöneticilerinde yaş, rütbe, medeni durum, aylık gelir ve çalışma süresi değişkenleri ile stres düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkinin var olduğudur. Ayrıca, eğitim yöneticilerinin hangi stres yönetim modellerini benimsedikleri de ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Yöntem olarak anket ve yüz yüze mülakat teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın ana kütlesi Kütahya Hava Er Eğitim Tugayında er ve erbaş yetiştirilmesinde önemli bir rol oynayan alt kademe eğitim yöneticilerinden oluşmaktadır. Örneklememizi oluşturan denekler, Hava Er Eğitim Tugay Komutanlığı'ndaki her tabur ve bölükte görevli toplam 107 alt kademe eğitim yöneticilerinden basit rasgele örnekleme metodu kullanılarak seçilen 92 kişiden oluşmaktadır. 30 kişiyle de yüz yüze görüşme yapılmıştır. Anket verilerinin analizinde istatistiksel olarak frekans, yüzdeler, aritmetik ortalama, standart sapma ve varyans analizinden (Anova Testi) yararlanılmıştır. Anova analizinde SPSS programı kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre, çalışma süresi uzadıkça stres düzeyi artmaktadır. Öte yandan, çalışmanın sonuçlan yaş, rütbe, medeni durum ve aylık gelir ile stres düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkinin var olduğunu da göstermektedir. Alt kademe eğitim yöneticilerinin, stresle mücadelede; plansız yaşamdan kurtulmak, stres yaratan olay ve durumu düşünmemek, zihni dağıtacak başka bir işle meşgul olmak, stres yaratan olay ve durumla karşı karşıya gelmekten kaçınmak gibi yöntemlerin, en çok tercih ettikleri yöntemler olduğu çalışmanın sonuçlarından anlaşılmaktadır.
dc.description.abstractVI ABSTRACT The purpose of this study is to examine the relationship between stress level, stress management, symptoms of stress and working periods in high pressure working environment. The main hypothesis of the study asserts that there is a significant relationship between age, rank, marital status, salary, working period and stress level. In addition, the study investigates the stress management models used by educational administrators. Survey and interview techniques are used for research purposes. Main population of the study was low-level educational administrators, which play an important role on training soldiers, in Kütahya Airman Training Brigade. The sample consists of 92 individuals which are ramdomly selected from a total of 107 low-level educational administrators from every battalion and squadrons in Airman Training Brigade. Furthermore, 30 people out of 92 were interviewed. The survey data set were analysed using statistical frequency, percentage, aritmetic average, standart deviation and analysis of variance. SPSS statistical software was used for the analysis. The results indicate that as the length of the working period (in year) increases, the stress level increases as well. Moreover, it was shown that there is a significant relationship between age, rank, marital status, salary, working period and stress level. The following approaches were commonly used by the administrators in dealing with stress; avoiding unorganized life-style, avoiding and disregarding stressful circumstances and incidents, and staying busy with something less stressful.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleEğitim yöneticilerinin stres düzeylerinin ölçülmesi: Kütahya Hava Er Eğitim Tugay Komutanlığı örneği
dc.title.alternativeThe Stress level measurement of education administrators: The Case of Kutahya Airman Training Brigade
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMilitary education
dc.subject.ytmEducators
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmKütahya Organization of Airforce Soldier Training
dc.subject.ytmTechniques of the stress management
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmStress management
dc.identifier.yokid141829
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid137374
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess