Analysis of the computer based programmes used in teaching English as a foreign in high schools
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Yabancı dil öğretiminde bilgisayar tabanlı programların kullanılması kavramı bu programların kullanılmaya başladığı 1960'ların başlarından beri hep önemli olmuştur. Hayatın her evresinde kullanılan teknoloji geliştikçe ve hayatımızı daha da kontrol altına almaya başladıkça diğer tüm alanlarda olduğu gibi eğitim alanında da bu gelişmelerden geri kalmamak için çabalar başlamış ve bilgisayar destekli programlarla yabancı dil öğretimi gittikçe önem kazanmıştır. Ülkemizde bu alanda yapılan çalışmalar çok olmasa da bu yeni gelişen teknolojiyi eğitim amacıyla kullanan ülkeler arasında yerimizi almak için bu alanda çalışmalar yapmak hepimiz için kaçınılmaz bir gerekliliktir. Bu amaca ulaşmak için öğrencilerimizi bilgisayar ve bilgisayarda kullanılan programlarla aşina bir hale getirmemiz gerekmektedir. Biz bu araştırmada lnternet'te yaygın kullanılan bazı programları ve onlarından dil eğitiminde nasıl faydalanabileceğimizi de inceleme altına alacağız. Bu gerçeklerden dolayı, bu tezde Bilgisayar Destekli Dil Öğrenimi'nin ve Lisan Laboratuarlarının tarihini ve gelişim sürecini de inceleme altına alçağız ki bu süreçteki gelişmeleri daha iyi anlayalım. Bu tezin ilerleyen bölümlerinde dil eğitiminde kullanılabilecek programlar ve kullanım metot ve alanları incelenecek ve bunların ülkemize nasıl adapte edilebileceği sorusuna çözümler aranacaktır. T C. YÜKSEKÖĞRETİM KÜRSJL& DOKÜMANTASYON MERKEP Ill SUMMARY The concept of using computer bused programmes in teaching a foreign language has been important since it was begun to be used in early 1960s. As the technology used in every field of the life has improved educators in all over the world have begun to find the ways of catch up with these developments. Though there have not been enough studies done about this subject in our country, it is a must to study on this subject to take our place among the nations using the newly developed technology for the sake of education. To reach this aim we have to make our students acquainted with computers and computer programmes used in education. Doing this analysis some programmes that are widely used in internet will highly be taken into consideration and the information about their usage and possible benefits of them for our students will be given. Due to these facts, in this dissertation the history of call and language labs will be given so that we learn and understand the process of development experienced in the field of foreign language teaching by the help of language labs and computer based programmes. Then the methods and programmes will be defined to express how they can be used according to our aim and possible suggestions that can be useful in our country will be given. In conclusion, under the light of the information we gathered we will try to determine how these programmes can be used in our high school to improve the students' foreign language skills.
Collections