Beşinci sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde bir yöntem olarak drama tekniği
dc.contributor.advisor | Er, Hamit | |
dc.contributor.author | Çaki, Erdem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:12:38Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:12:38Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607865 | |
dc.description.abstract | Çalışmamız, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi'nde öğrenme alanlarına ve kazanımlarına paralel olarak drama tekniğinin uygulanabilirliğini ve derse yapacağı katkıları açıklanmayı hedeflemektedir. Yapılandırmacı Yaklaşım esas alınarak hazırlanmış olan yeni öğretim programı çerçevesinde, ilköğretim beşinci sınıflardaki konuları kapsamaktadır.Tez dört bölümden oluşmaktadır: birinci bölümde, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersleri'nde kullanılan yöntem ve teknikler incelenmiştir.Araştırmanın ikinci bölümünde, drama yöntemini oluşturan kavramlar, drama içinde kullanılan teknikler ve eğitimde drama kullanımı ve etkileri incelenmiştir.Üçüncü bölümde, 2007-2008 eğitim öğretim yılında uygulanan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı' nın yapısı incelenmiştir.Dördüncü bölümde ise ilköğretim beşinci sınıf öğrenme alanlarına uygun olarak drama yönteminin nasıl kullanılacağına ve bu yönteme göre hazırlanmış etkinliklere ayrılmıştır.Anahtar Kelimeler:Drama, Drama Yöntemi, Din Eğitiminde Yöntemler, Drama Etkinlikleri, Öğretim Programı, Son Çocukluk Dönemi. | |
dc.description.abstract | Goal of our study is that to explain applicability of drama technique and it?s contribution to lesson in parallel to fields and acquisition of lerning at Religious Culture And Moral Knowledge Lesson. In frame of new teaching programme that prepared as based with constructive approach it includes issues of primary education fifth class.This studiying has four parts: in first part, are used in Religious Culture And Moral Knowledge Lesson.At second part of the research; that tecniques are examined concepts which are constitute tecnique of dram, the tecniques which are used in dram, using drama in education andits affects.İn the third part; Religious Culture And Moral Knowledge Lesson Teaching Program? sis structired, which is applied in 2007-2008 education term.İn the fourth part are sepereted these parts; How to use the tecniques of dram to students which are in fifth class rightly and activites which are prepored this teknique.Key Word: Drama, Technique of Drama, Techniques of religious education, activites of drama, teaching program, last period of childhood. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Beşinci sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde bir yöntem olarak drama tekniği | |
dc.title.alternative | At fifth class religious culture and moral knowledge lesson, drama technique as a method | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Effectiveness of training | |
dc.subject.ytm | Education plays | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Dramatiziation method | |
dc.subject.ytm | Drama techniques | |
dc.identifier.yokid | 325865 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 249203 | |
dc.description.pages | 129 | |
dc.publisher.discipline | Din Eğitimi Bilim Dalı |