Show simple item record

dc.contributor.advisorAtmaca, Metin
dc.contributor.authorSevim, Zeliha
dc.date.accessioned2021-05-07T09:09:32Z
dc.date.available2021-05-07T09:09:32Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/606504
dc.description.abstractÇağımızda küreselleşme ve teknolojinin artması ile birlikte işletmelerin ilgi alanları da değişmeye başlamıştır. Bu değişim ile birlikte yeni kavramlar ortaya çıkmıştır. İşletmeler açısından yeni ve önemli olan bu kavramlardan biri de lojistikdir. Lojistik özellikle günümüzde çok farklı anlam kazanmıştır. Lojistik kavramı ilk ortaya çıktığı gibi ürünün sadece taşınması değil, hammaddenin tedarik edilmesi, işletmeye gelmesi, işlenmesi, saklanması, nihai ürünün müşteriye ulaştırılması ve daha sonra müşteriden geri bildirimin yapılmasına kadar geçen süreyi kapsamaktadır. Bu nedenle işletmelerin üzerinde durması gereken lojistik faaliyetler ve bu faaliyetler sonucu oluşan lojistik maliyetler etkin ve verimli bir şekilde yönetildiği takdirde rakiplerine karşı rekabet avantajı sağlayacaktır. Bu çalışmanın amacı işletmelerin lojistik faaliyetler ve maliyetleri hakkında ne kadar bilgi sahibi olduklarını, lojistik faaliyetlerin hangilerini kendi bünyesinde veya dış kaynaktan gerçekleştirdiklerini belirlemektir. Çalışmamızda anket tekniği kullanılmış olup TR22 Bölgesinde sektör ayrımı yapılmadan bir araştırma yapılmıştır.
dc.description.abstractGlobalization and increased use of technology have caused changes over the businenesses' operational fields. These changes of interest areas have created new concepts. Logistics is one of them with specific importance. The concept of logistics has gained various meanings as well. Today it refers not only to the transportation of the product where it is produced but also it refers to the period of time that is spent for the supply of raw material, its arrival to the firm, its processing, storage and delivery of final product to the customers and the possible feedback until it is received. Therefore logistic operations form a basis for competition if they are managed efficiently and costing analysis conducted properly. Thus it creates a competitive advantage against the competitors. The purpose of this study is to analyze to what extent business have information about the logistics operations and their costs and identify the internal and outsourced operations for logistics. The study uses survey technique and it conducts a research in TR22 region that encompasses all industries.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleLojistik faaliyetlerin yönetimi ve maliyetlemesi: TR22 bölgesinde bir araştırma
dc.title.alternativeManagement and costing for logistic operations: A research in TR22 region
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTR 22 Region
dc.subject.ytmLogistic management
dc.subject.ytmLogistic services
dc.subject.ytmAccounting
dc.subject.ytmSupply chain
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmSupply chain management
dc.subject.ytmCost
dc.identifier.yokid10161013
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid473630
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess