Browsing TEZLER by Title
Now showing items 21-40 of 1705
-
5. sınıf ve 8. sınıf öğrencilerinin çevre konularındaki yazılı argümantasyon seviyelerinin belirlenmesi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma, ortaokul 5.sınıf ve 8.sınıf öğrencilerinin çevre konusundaki yazılı argümantasyon seviyelerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Balıkesir İli Bigadiç İlçesindeki ... -
5e modeline dayalı öğretim yönteminin öğrencilerin genetikle ilgili DNA, gen ve kromozom kavramlarını öğrenmelerine etkisi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, 5E modeline dayalı öğretim yönteminin ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin genetik, DNA, gen ve kromozom kavramlarını öğrenmelerine etkisini incelemektir. Çalışmanın örneklemi, bir Fen ve Teknoloji ... -
5E öğretim modeline dayalı anlam oluşturma yaklaşımının 8.sınıf öğrencilerinin enerji dönüşümleri ve çevre bilimi ünitesi kavramlarını anlamalarına ve üstbilişsel farkındalıklarına etkisi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmada sosyal yapılandırmacılık kuramını temeline alan ve Vygotsky'nin bilişsel gelişimin kaynağı olarak savunduğu anlam oluşturma yaklaşımının 5E modeli ile entegre edilmiş öğretimin etkilerinin incelenmesi ... -
6. sınıf fen bilgisi dersinde oluşturmacı öğrenme kuramına dayalı geliştirilen öğretimin öğrenci başarısına etkisi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısmada, Olusturmacı uygulamanın, ?Solunum Sistemi? ünitesiögretiminde kullanılmasının, ögrenci basarısına etkisi incelenmistir.Çalısmada bir basarı testi gelistirilmistir. Gelistirilen test, örnekleme, öntest vesontest ... -
6. sınıf öğrencilerinin fiziksel ve kimyasal değişimler konusundaki zihinsel modellerinin ve bilişsel yapılarının belirlenmesi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-25)Bu çalışmada, 6.sınıf öğrencilerinin Fiziksel ve Kimyasal Değişimler konusundaki zihinsel modellerinin ve bilişsel yapılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Öğrencilerin Fiziksel ve Kimyasal Değişimler konusundaki zihinsel ... -
6. sınıf öğrencilerinin kuvvet ve hareket konusundaki alternatif kavramlarının belirlenmesi ve kavramsal gelişimin incelenmesi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin Kuvvet ve hareket konularındaki alternatif kavramlarını belirlemek ve öğrencileri kavramsal gelişim açısından izlemektir. Bu çalışma Balıkesir il merkezinde bulunan ... -
6. sınıflarda maddenin tanecikli yapısı konusunun çoklu zeka kuramına dayalı ögretimi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısmanın amacı ilkögretim altıncı sınıflarda, Fen ve Teknolojidersindeki maddenin tanecikli yapısı ünitesinin çoklu zeka kuramına dayalıögretimin ögrencilerin basarılarına ve fen dersine karsı tutumlarına etkisinigeleneksel ... -
7. sınıf fen bilgisi dersinde tasarım odaklı düşünmeye yönelik etkinliğin öğrencilerin motivasyon, ekip çalışması ve derse ilişkin bakış açılarına etkisi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-11)Günümüzde gelişen teknoloji ile birlikte ihtiyaç duyulan işgücünün nitelikleri de değişmiş ve buna bağlı olarak eğitim sistemlerinde 21. yüzyılın ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirebilmek için değişime gidilmeye ... -
7. sınıf öğrencilerinin iş ve enerji konusundaki alternatif fikirlerinin belirlenmesi ve kavramsal gelişimlerinin incelenmesi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin iş ve enerji konularındaki alternatif kavramlarını belirlemek ve öğrencilerin kavramsal gelişimini incelemektir. Bu araştırma kapsamında Balıkesir il merkezinde ... -
7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ile matematik öğretmenlerinin öğretme stillerinin öğrencilerin matematik dersi başarısı üzerine etkisi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma öğrencilerin baskın öğrenme stilleri ile matematik öğretmenlerinin öğretme stillerini belirlemek ve öğrenme stilleri ile öğretim stillerinin öğrencilerin matematik başarısı üzerindeki etkisini incelemek amacıyla ... -
7. Sınıf öğrencilerinin ışığın kırılması konusundaki kavramsal gelişimlerinin sosyal yapılandırmacı bakış açısından incelenmesi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Son yıllarda fen eğitimi alanında, sınıf ortamındaki sosyal etkileşimlerle anlam yapılandırma konusunda gittikçe artan sayıda çalışmalar yapılmaktadır. Bu yönelimde öğretmen ve öğrencilerin rolleri iletişimciler ve öğrenenler ... -
8. sınıf öğrencilerinin eğim bilgisini oluşturma süreçlerinin incelenmesi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-24)Bu araştırmanın amacı, farklı akademik başarıya sahip sekizinci sınıf öğrencilerinin eğim bilgisini oluşturma süreçlerini incelemektir. Eğim bilgisini oluşturma sürecinin bilişsel eylemler kapsamında incelenmesine olanak ... -
8. sınıf öğrencilerinin kaldırma kuvveti konusundaki kavramsal anlamalarının incelenmesi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı 8. sınıf öğretim programında yer alan kaldırma kuvveti konusuna dair öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarının belirlenmesi ve öğrencilerin kaldırma kuvveti konusundaki kavramsal gelişimlerinin ... -
8. sınıf öğrencilerinin ses konusundaki kavramlarla ilgili alternatif fikirlerinin incelenmesi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma ortaokul öğrencilerinin Ses ile ilgili temel kavramlar üzerine bilgi düzeylerini ve öğrenciler de bu konuyla ilgili kavram yanılgılarının olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni ve ... -
9. sınıf öğrencilerinin açıortay konusunda matematiksel düşünme süreçlerinin incelenmesi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-05)Yapılan çalışmanın amacı dokuzuncu sınıf öğrencilerinin açıortay konusunda matematiksel düşünme süreçleri incelenmektir. Çalışmada matematiksel düşünme; özelleştirme, genelleme, varsayımda bulunma ve doğrulama ve ikna etme ... -
9. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri gelişim düzeylerinin değerlendirilmesi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, 9. sınıf kimya dersi müfredatında yer alan deneylerin ve bu deneylerin yapılmasının 9. sınıf öğrencilerine bilimsel süreç becerilerini kazandırmada ve geliştirmedeki durumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştı ... -
9. sınıf öğrencilerinin iş ve enerji konusundaki kavramsal anlamalarının incelenmesi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı 9. Sınıf öğretim programında yer alan iş ve enerji konusuna dair öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarının belirlenmesi ve öğrencilerin iş ve enerji konusundaki kavramsal gelişimlerinin ... -
9. sınıf öğrencilerinin kesir ve yüzde problemleri konusunda problem çözme başarılarının ve problem kurma becerilerinin belirlenmesi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-25)Bu çalışmada, 9. sınıf öğrencilerinin `Kesir ve Yüzde Problemleri` konusundaki problem çözme başarılarının ve problem kurma becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu Kocaeli'nin Gebze ilçesinde bulunan ... -
9. sınıf öğrencilerinin örüntü genelleme problemlerini çözme başarılarının ve kullandıkları stratejilerin belirlenmesi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmada Balıkesir ili merkezinde öğrenim gören, temel eğitimini tamamlamış olan 9. sınıf öğrencilerinin cebirsel genelleme problemlerini çözme başarıları cinsiyet ve okul türü değişkenleri açısından incelenmiş ve bu ... -
9.sınıf öğrencilerinin matematiksel okuryazarlıklarının öğrenme stilleri, akademik başarıları ve cinsiyetlerine göre incelemesi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-20)Okulda öğrendikleri bilgi ve becerileri günlük yaşamda kullanma becerisini ölçebilmek amacıyla 2000 yılından itibaren her üç yılda bir çeşitli ülkelerde 15 yaş grubundaki öğrencilerin matematik, fen okuryazarlığı ile dil ...