dc.contributor.advisor | Yücetürk, Ali Vefa | |
dc.contributor.author | Karaoğullari, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T09:00:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T09:00:28Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/602599 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Klasik Türk Müziği eğitiminin ses alanı ve kalitesi üzerine olan etkilerini incelemek ve bulguları Batı Müziği ile ilgili daha önceden yapılan çalışmalar ışığında değerlendirmektir. Çalışmaya Ege Üniversitesi Devlet Türk Müziği Konservatuarı 1. sınıfta olan 11 kişi, 2. sınıfta olan 9 kişi ve Celal Bayar Üniversitesi Türk Müziği korosundaki10 kişi alınmıştır. Deneklerin 8 aylık ses eğitimi öncesi ve sonrasında ses kayıtları alınmış, yarım ses hassasiyetle ses alanları belirlenip ses analiziyapılmıştır. Ses alanının 1. grupta 3 yarım ses (29'dan 32'ye), 2. grupta 2 yarım ses (30'dan 32'ye) ve 3. grupta 4,5 yarım ses (23'ten 28'e) genişlediği bulunmuştur. Ses eğitiminin, ses alanı daha dar olan amatör koroda daha fazla etkin olduğu, zaten geniş bir ses alanına sahip konservatuar grubunda ses alanınıgenişletmenin daha zor olduğu belirlenmiştir. Ses analizinde kullanılan jitter, shimmer, frekans tremor, amplitüd tremor, SDf, SD amplitüd değerlerinin konservatuar grubunda normal sınırlar içinde olduğu, ses eğitimi sonrası üç grupta da bütün parametrelerin anlamlı bir şekilde değiştiği görülmüştür. Sesin harmonik komponenti ile ilgili HNR, SNR, NNE gibi parametrelerin ses eğitimi sonrası üç grupta da anlamlı şekilde değiştiği, sesin algısal analizinde kullanılan kısıklık, solukluk, kabalık ve GRBAS skorlarının konservatuar grubunda ses eğitimi öncesi normal sınırla olduğu, ses eğitimi sonrası amatör koroda daha belirgin olacak şekilde üç grupta da anlamlı olarak düzeldiği belirlenmiştir. Eğitim sonrasında meydana gelen değişikliklerin gruplar arasında karşılaştırılmasında konservatuar 1. sınıf ve konservatuar 2. sınıf arasında anlamlı bir değişikliğin görülmediği; ancak, amatör koro ile konservatuar 1.sınıf ve konservatuar 2. sınıf karşılaştırıldığında 7 parametrede (amplitüd tremor, 107HNR, SNR, NNE, kısıklık, solukluk, GRBAS) anlamlı farklılığın görüldüğü tesbit edilmiştir. Cinsiyet, sigara, alkol, reflü, ameliyat, önceden alınan ses eğitimi gibi parametrelerin ses alanı ve ses kalitesi üzerinde herhangibir etkisinin bulunmadığı gösterilmiştir. Bizim araştırmamız Türk Müziği eğitimi ile ilgili olarak yapılan ilk çalışmadır. Sonuçlar önceki çalışmalarla mukayese edildiğinde, Türk Müziğinin de en az Batı Müziği eğitimi kadar ses kalitesinde artış sağladığı gösterilmişt | |
dc.description.abstract | This study was designedin order to investigate the effect of Traditional Turkish Music education on pitch range and voice quality, and evaluate the findings along with previous studies on Classical Music.Eleven volunters in the first term and 9 volunters in the second term of Ege University Turkish Music State Conservatory, and 10 volunters from Celal Bayar University Turkish Music Chorus were included into the study. Digital recordings of the subjects were obtained before and after the voice education and training with a duration of 8 months. Pitch range were determined with sensitivity of semitone and objective voice analysis was performed on the samples of voice recordings.The exponsions at pitch range were found expanded as 3, 2 and 4,5 semitones in the first (29 to 32), second (30 to 32) and the third (23 to 28) groups, respectively. It was concluded that voice training led to more efficient outcome in amateur chorus because of a narrower voice field; however it was harder to expand the voice range profile inthe enroller of conservatory group who already had a broader voice range profile.108It was observed that jitter, shimmer, frequency tremor, amplitude tremor, SD-f and SD-amplitude values were within normal limits in the conservatory group and all parameters altered significantly in all three groups following voice training. The parameters of harmonic component of voice such as HNR, SNR and NNE were altered significantly following voice training in all groups; hoarseness, breathiness and GRBAS scores were normal in conservatory group before training and improved following training in all groups within the amateur group being the most obvious. When the alterations were compared between the groups no significant differences were observed between first and second conservatory groups while a significant difference between amateur groups and first & second conservatory groups on 7 parameters (amplitude tremor, HNR, SNR, NNE, hoarseness, breathiness and GRBAS). It was showed that the parameters including gender, smoking, alcohol, esophageal reflux, surgery and previous voice training had no effect on pitchrange and voice quality. This is the first study searching the effects of the professional education inTraditional Turkish Music. It was concluded that Turkish Music training led toimprovement in voice quality as much as Classical Music training when the results were compared to the previous studies | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kulak Burun ve Boğaz | tr_TR |
dc.subject | Otorhinolaryngology (Ear-Nose-Throat) | en_US |
dc.title | Türk müziği alanlarda ses eğitiminin ses alanı ve ses kalitesi üzerine etkileri | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kulak Burun Boğaz ve Baş-Boyun Cerrahisi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Laryngitis | |
dc.subject.ytm | Turkish music | |
dc.subject.ytm | Voice training | |
dc.subject.ytm | Voice | |
dc.subject.ytm | Voice analysis | |
dc.subject.ytm | Voice quality | |
dc.identifier.yokid | 460882 | |
dc.publisher.institute | Tıp Fakültesi | |
dc.publisher.university | CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | medicineThesis | |
dc.identifier.thesisid | 353863 | |
dc.description.pages | 122 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |