Ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin iş güvenliği bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi: Çanakkale ilinde uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında, Çanakkale İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin iş güvenliği bilgi seviyelerinin demografik özelliklerine göre farklı olup olmadığı araştırılmıştır. Çalışma kapsamında nicel araştırma tekniklerinden kaynak tarama ile yeni bir ölçek hazırlanmış ve bu ölçek katılımcılara anket tekniği ile sunulmuştur. Anketten elde edilen veriler SPSS 24.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, erkek öğretmenlerin iş sağlığı ve iş güvenliği bilgi düzeylerinin kadın öğretmenlere göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca, hizmet yılının artışına bağlı olarak iş sağlığı ve güvenliği bilgi düzeylerinde de artış gözlemlenmiştir. In this thesis, it was investigated whether the occupational safety knowledge levels of the teachers working in secondary schools of Çanakkale Provincial Directorate of National Education differ according to demographic characteristics. Within the scope of the study, a new scale was prepared by scanning the resources from quantitative research techniques and this scale was presented to the participants with the questionnaire technique. The data obtained from the questionnaire were analyzed with SPSS 24.0 package program. As a result of the analysis, it was seen that the level of occupational health and safety knowledge of male teachers was higher than female teachers. In addition, occupational health and safety knowledge levels increased due to the increase in the service year.
Collections