Fen ve teknoloji öğretmenlerinin üstün yeteneklilik ve üstün yeteneklilerin eğitimi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Üstün yetenekli bireyler toplumun % 2-3 gibi bir kısmını oluşturmalarına rağmen, toplumların gelişmesinde büyük öneme sahiptirler. Bu bireylerin eğitimlerinde fen ve teknoloji dersinin katkısı büyüktür. Dolayısıyla fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin de üstün yeteneklilerin eğitimine ilişkin tutumlarının incelenmesi gerekir. Bu çalışmada, fen ve teknoloji öğretmenlerinin üstün yeteneklilerin eğitimine ilişkin tutumlarının ve uyguladıkları öğretim programı hakkında üstün yeteneklilerin eğitimi açısından görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırma da nitel ve nicel araştırma modellerinin kullanıldığı karışık (mixed) desen kullanılmıştır. Bu açıdan çalışma betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2011-2012 öğretim yılında Isparta il merkezi ve ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapan toplam 111 fen ve teknoloji öğretmeni oluşturmaktadır. Bu katılımcılara veri toplama aracı olarak; ?Üstün Yeteneklilerin Eğitime İlişkin Öğretmen Tutum Ölçeği (ÜYETÖ)? uygulanmıştır. Nitel veriler için araştırmanın gerçekleştirildiği Isparta ili ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 4 fen ve teknoloji öğretmenlerin görüşlerinden yararlanılmıştır. Bu katılımcılara ?Öğretmen Görüşme Formu? uygulanmıştır.Fen ve teknoloji öğretmenlerinin üstün yeteneklilerin eğitimine tutum puanları ortalaması =3.37 olarak bulunmuştur. Bu durum fen ve teknoloji öğretmenlerinin üstün yeteneklilerin eğitimine genel olarak kararsız tutumun biraz üzerinde tutumlarının olduğunu göstermektedir. Araştırmanın nitel bulguları ise üstün yetenekli öğrencilerin eğitimlerine olumlu bakılmasına rağmen, fen ve teknoloji öğretmenlerinin üstün yetenekli öğrencilerin okul dışında eğitim aldıkları BİLSEM'lerle iletişimlerinin neredeyse hiç olmadığı görülmüştür. Ayrıca, fen ve teknoloji dersi öğretmenleri örgün eğitim kurumlarında yürütülen fen ve teknoloji dersi programının üstün yetenekli öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamadığı görüşünde birleşmişlerdir. Bu bulgular ışığında üstün yetenekli öğrencilerin eğitim ihtiyaçlarının da dikkate alındığı yeni bir fen ve teknoloji dersi programı, fen ve teknoloji öğretmenlerinin görüşleri alınarak hazırlanmalıdır. Although gifted individuals make up 2-3 % of the population, they are of great importance in the development of societies. Science and technology course has a great contribution for the education of these individuals. Therefore, the attitudes of the science and technology teachers towards education of gifted individuals need to be examined. The purpose of this study is to examine the attitudes of the science and technology teachers towards the education of the gifted and the views of them about the curriculum they implement for the education of the gifted.Mixed model consisting of qualitative and quantitative research design is used in this study. In this respect, the study is a descriptive study. A total of 111 science and technology teachers working in primary schools of Isparta city center and districts in 2011-2012 academic year are the work group of the study. ?Gifted Education Teacher Attitude Scale (GETAS)? was applied to these participants as a means of data collection. The views of four science and technology teachers working in primary schools of Isparta were used for qualitative data. ?Teacher interview form? was applied to these participants.Average score of attitude of science and technology teachers towards the education of the gifted is found as =3.37. This shows that in general science and technology teachers? attitudes towards the gifted education are a little bit above the hesitant. The qualitative finding of the research is that although education of the gifted students is regarded as positive, the communication of the science and technology teachers with Science and Art Center in which gifted students get education out of school is very rare. In addition, science and technology teachers united in the view that science and technology education program conducted in formal education institutions doesn?t meet the needs of gifted students. In the light of these findings, a new science and technology education program which takes gifted students? educational needs into consideration should be prepared with the help of the views of science and technology teachers.
Collections