Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbulut, Halim
dc.contributor.authorAksakaloğlu, Hakan
dc.date.accessioned2021-05-07T08:34:31Z
dc.date.available2021-05-07T08:34:31Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597402
dc.description.abstractMuhasebe eğitimi; işletmelerin muhasebe işlemlerinin yürütülmesi için gerekli muhasebe bilgi ve tekniklerini içeren uygulamalara dayanır. Bu bağlamda, teorik ve pratik bilgi ve becerilerin kazandırıldığı okullar Ticaret Meslek Liseleri?dir.Bu çalışmada, Ticaret Meslek Lisesinde okuyan ve bu öğrencilerin orta öğretimleri sürecince aldıkları eğitim ile, ne derecede muhasebecilik mesleğine uygun olup olmadıkları araştırılmıştır.Araştırma için, Ticaret Meslek Lisesinde öğrenim gören ve 12. Sınıfta İşletmelerde Beceri Eğitimi uygulaması adı altında, muhasebe bürolarında staj yapan öğrenciler için, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlere 20 soruluk anket uygulanmış ve 4 yıllık lise döneminde, verilen eğitim ile öğrencilerin mesleğe uygun hale gelip gelmedikleri ölçülmeye çalışılmıştır. Bununla ilgili olarak, Bursa?da faaliyet gösteren 295 meslek mensubuna anket uygulanmıştır. Ticaret Meslek Liselerinde öğrenim görmüş olan öğrencilerin, bu süre zarfında aldıkları eğitim ile staj döneminde başarılı olamadıkları, adapte olana kadar zorlandıkları ve Ticaret Meslek Liseleri?nde verilen muhasebe eğitimi ile meslek mensubu olabilmelerinin zor olduğu şeklinde bir kanıya varılmıştır.Anahtar Sözcükler: Ticaret Meslek Lisesi, İşletmelerde Beceri Eğitimi, Muhasebecilik Mesleği, Meslek Mensubu
dc.description.abstractAccounting education is based on the businesses with accounting practices and techniques of accounting information required for the conduct of operations. In this regard, the theoretical and practical knowledge and skills are achieved in Vocational High Schools.In this study, the students in Commerce and Vocational High School have been investigated for whether they are compatible or not to accountancy profession during the phase of secondary education they receive,For research, public accountants were questionnaire (20-items) for the students who are studying Commercial Vocational High School and the 12 grade-students who have internship in accounting offices under the name of Business Skills Training, and a 4-year high school phase, whether the students come into line with the profession has been measured. In this regard, 295 members of profession in Bursa completed the questionnaire.Commercial Vocational High School students who have been trained during this time period of their education, we convicted that they are not successful until they are forced to adapt and it is difficult to be a member of the accounting with the training of Trade Vocational High Schools they receiveKey Words: Commercial High School, Business Skills Training, Accountancy Profession, Professional Members of Joben_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTicaret meslek liselerinde verilen muhasebe eğitiminin muhasebecilik mesleğine uygunluğu: Bursa ili örneği
dc.title.alternativeAccounting education eligibility given in vocational trade schools to accountancy profession
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMuhasebe ve Finansman Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10015269
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345341
dc.description.pages182
dc.publisher.disciplineMuhasebe Finansman Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess