İlköğretim İngilizce öğretmenlerinin öğretmenlik mesleği özel alan yeterliklerine ilişkin algılarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan İngilizce öğretmelerinin özel alan yeterliklerine yönelik algılarını belirlemek ve bu algılarının çeşitli değişkenlere göre değişip değişmediğini tespit etmektir.Araştırmada genel tarama modelinden biri olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin toplanması amacıyla geliştirilen İngilizce öğretmenliği özel alan yeterlikleri değerlendirme ölçeği, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından belirlenen İngilizce öğretmeni özel alan yeterlikleri dikkate alınarak hazırlanmıştır. Hazırlanan anketin birinci bölümünde kişisel bilgileri belirlemeye yönelik beş madde, ikici bölümündeyse İngilizce öğretmeni özel alan yeterliklerine yönelik yirmi altı madde bulunmaktadır. Araştırmanın evrenini Zonguldak merkez ve ilçelerinde devlet ve özel okullarda kadrolu olarak görev yapan 437 İngilizce öğretmeni oluşturmuştur. Toplam 235 öğretmene ulaşılmış ancak anketi geçerli sayılan 195 öğretmenin vermiş oldukları cevaplar değerlendirilmeye alınmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t- testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre İngilizce öğretmenlerinin özel alan yeterliklerine ilişkin algılarının oldukça yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin özel alan yeterliklerine ilişkin yeterlik algılarında hizmet-içi eğitim alma ve kıdem yılı değişkenlerine göre yeterlik alanlarının hiçbirinde anlamlı bir fark bulunmazken; cinsiyet değişkenine göre Dil Becerilerini Geliştirme (DBG) ve Okul, Aile ve Toplumla İşbirliği Yapma (OATİY) yeterlik alanında bayan öğretmenler lehine; mezun olunan okul türü değişkenine göre Dil Gelişimini İzleme ve Değerlendirme (DGİD) yeterlik alanında eğitim fakültesinden mezun olanlar lehine ve görev yapılan okul türü değişkenine göre DBG yeterlik alanında özel okulda çalışan öğretmenler lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Sonuçlar dikkate alınarak öneriler sunulmuştur. The aim of this study is to determine the perceptions of elementary school English teachers on subject area competencies and to identify whether their perceptions of competencies differ or not in terms of some variables.In this study relational scanning model was used. The subject area competencies of English teachers determined by Ministry of Education (MEB) were taken into account while preparing the scale of English teachers? subject area competencies for data collection. The first part of the scale involves five questions about personal information and the second part has twenty-six questions about English teachers? subject area competencies. The universe of the study includes 437 permanent English teachers working at state and private schools in the city center and the towns of Zonguldak. Totally 235 teachers could be accessed and among them only 195?s questionnaires were evaluated. Frequency, percentage, arithmetical mean, t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) were used to analyze the data obtained from the study.According to the findings of the study, the perceptions of English teachers on subject area competencies were found quite high. According to seniority and taking an in-service course, no significant difference was found in any of the areas of competencies. According to gender, in Development of language skills (DBG) and Cooperation with the school, family and society (OATİY) competency areas, in favor of female teachers; according to university graduation ,in Monitoring and Evaluation of Language Development (DGID) competency area, in favor of the graduates of educational faculty and according to the school they are working, in Development of language skills (DBG ) competency area, in favor of private school teachers significant differences were found. Based on the results of the study some recommendations were made.
Collections