Show simple item record

dc.contributor.advisorBaştürk, Mehmet
dc.contributor.authorGöl, Özcan
dc.date.accessioned2021-05-07T08:34:10Z
dc.date.available2021-05-07T08:34:10Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597314
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Zonguldak il merkezinde ve Kozlu merkez ilçesinde bulunan ortaokullarda Türkçe dersine giren öğretmenlerin bilginin yapılandırılmasında süreç değerlendirmeyi benimseyip benimsemediklerini, uyguladığı etkinlikleri yaptırırken yapılandırmacı sürece uygun davranışları gösterip göstermediklerini, yapılandırmacılığa uygun olarak hazırlanan yöntem ve teknikleri uygulama durumlarını ve dört temel dil becerilerini kazandırmaya çalışırken yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını benimseyen öğretmen rollerini sergileyip sergilemediklerini değerlendirmektir. Çalışmanın amacı doğrultusunda Metin Öztürk tarafından hazırlanan otuz sekiz maddelik yapılandırılmış öğretmen gözlem formu ve otuz dokuz soruluk yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Bu formların kullanımı için hazırlayıcısı Metin Öztürk'ten izin alınmıştır. Ayrıca formlar üç uzman görüşü alınarak uygulamaya konulmuştur. Ders gözlemi için derslerin gözlemleneceği okulların belirlenmesinde Zonguldak'ın sosyo-kültürel yapısı etkili olmuştur. Öğretmenlerin seçiminde ise kıdem, yaş, cinsiyet ve eğitim durumları gibi özellikler göz önünde bulundurulmuştur. Öğretmenlerden ve okul müdürlerinden gerekli izinler alındıktan sonra Zonguldak Valiliğinden de onay alınmıştır. Sekiz öğretmenin onar saat dersi gözlemlenerek toplam seksen saatlik ders gözlemi yapılmıştır. Öğretmenlerle yapılan birebir görüşmeler ve ders gözlemleri neticesinde elde edilen veriler, mesleki kıdem, eğitim durumu, cinsiyet değişkenlerine göre yorumlanmıştır. Yine gözlem ve görüşmeler neticesinde, süreç değerlendirme yöntemlerinin yeterince kullanılmadığı, etkinlikler yaptırılırken yapılandırmacı sürece uygun davranışların kısmen gösterildiği, yapılandırmacılığa uygun olarak hazırlanan yöntem ve tekniklerin kısmen kullanıldığı, yapılandırmacı öğretmen rollerinin de kısmen sergilenebildiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacılık, Türkçe Eğitimi, Öğretmen Görüşleri, Geleneksel Eğitim.
dc.description.abstractThe aim of this research is to evaluate whether or not teachers having Turkish classes at the secondary schools which place in Zonguldak city centre and Kozlu county town adopt process evaluation for data construction, exhibit proper behaviours for constructivist process while having activities done, and exhibit teacher roles adopting constructivist learning approach while trying to provide practice situations of method and techniques that are prepared in accordance with constructivism and four main language skills.In accordance with the research, a thirty eight point structured teacher observation form and thirty nine-question semi-structured interview forms, which were prepared by Metin Öztürk, were utilized. It was received permission from Metin Öztürk for usage these forms. Also, forms were introduced by taking three expert opinions. Socio-cultural structure of Zonguldak had an effect on determining the schools for lesson observation. Features like seniority, age, gender, and educational background were taken into consideration for choosing the teachers. It was also recevied approval from Zonguldak Governship after taking necessary permissions from teachers and school directors. Eighty hours lesson observation was performed as observing ten hours lesson of eight teachers. Datas obtaining in consequence of interviews with teachers personally and lesson observations were interpreted with respect to professional seniority, educational background, gender variables. In consequnces of observation and interviews, it was obtained the results that process evaluation methods are not applied enough, the behaviours consonant with constructivist process are partially exhibited while having activites performed, methods and techniques being prepared in accordance with constructivism are partially managed, constructivist teacher roles are also partially exhibited. Key Words: Constructivism, Turkish Education, Teacher Opinions, Conventional Education.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul Türkçe derslerinde yapılandırmacı yaklaşımın uygulanma düzeyinin değerlendirilmesi (Zonguldak ili örneği)
dc.title.alternativeThe evaluation of application level of constructivist approach for Turkish lessons in the secondary school (Sample of Zonguldak city)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10111276
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid429866
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess