Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Ali
dc.contributor.authorYavuz, Özlem
dc.date.accessioned2021-05-07T08:34:08Z
dc.date.available2021-05-07T08:34:08Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597304
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, İşbirliğine dayalı öğrenmenin, akademik başarı, İngilizce dersine yönelik tutum, yansıtıcı düşünme ve algılanan araçsallık üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu amaçla, çalışma 2015-2016 öğretim yılı güz döneminde, Zonguldak ili Karadeniz Ereğli ilçesinde bulunan bir Anadolu Lisesi'nin 10. sınıfında öğrenim gören toplam 66 öğrenci üzerinde, İngilizce dersi kapsamında, 5 haftayı kapsayacak şekilde yürütülmüştür. Araştırmada deney (N:33) ve kontrol grubu (N:33) olmak üzere iki farklı grup üzerinde çalışılmıştır. Dersler, deney grubundaki öğrencilerle işbirliğine dayalı öğrenme uygulanırken, kontrol grubuna müdahale edilmemiştir. Araştırmada denk olmayan kontrol gruplu ön-test- son-test modeli kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak başarı testi, İngilizce dersine yönelik tutum ölçeği, yansıtıcı düşünme ölçeği ve algılanan araçsallık ölçeği kullanılmıştır. Başarı testi, tutum ölçeği, yansıtıcı düşünme ölçeği ve algılanan araçsallık ölçeği deney ve kontrol gruplarına ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Araştırmanın sonunda, işbirliğine dayalı öğrenmenin öğrencilerin başarıları, tutumları, yansıtıcı düşünme becerileri üzerinde geleneksel yönteme göre daha etkili olduğu, öğrencilerin İngilizce dersine yönelik algılanan araçsallık düzeylerinde ise etkili olmadığı görülmüştür.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to reveal the effect the technique of Cooperative Learning` on academic achievement, attitude towards English course, reflective thinking and perceived instrumentality. For this purpose, the research was carried out for 5 weeks with 66 students studying at the 10th grade at an Anatolian high school in the district of Karadeniz Ereğli in Zonguldak during the fall term of the 2015-2016 academic year. In the study, two different groups were defined as the experimental group (N:33) and the control group (N:33). During the courses, while a `Cooperative Learning- Learning Together` technique was used for the students studying in the experimental group, a traditional method was performed for the students in the control group. In the study, 'nonequivalent control groups pre-test post-test model' was utilized. Achievement test, the scale of attitude towards English lessons, reflective thinking and perceived instrumentality were used as instruments of the study. The achievement test, scale of attitude towards English course, the scale of reflective thinking and the scale of perceived instrumentality were conducted as a pretest and as a posttest. As a result, it was found that cooperative learning is significantly and positively more effective on students' academic achievements, attitudes and reflective thinking than traditional method; however, it is not significantly effective on their perceived instrumentality.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİşbirliğine dayalı öğrenmenin ingilizce dersinde akademik başarıya, derse yönelik tutuma, yansıtıcı düşünme becerisine ve algılanan araçsallık düzeyine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of cooperative learning on academic achievement,attitude,reflective thinking and perceived instrumentality in english teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReflective thinking
dc.subject.ytmPerceived instrumentality
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid10150813
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid469126
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess