Birey, grup ve örgüt düzeyinde öğrenmenin örgüt performansına etkileri: Zonguldak ilinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojik gelişmelerin ve bilgiye ulaşmadaki imkânların artmasıyla, örgütlerin yaşamını sürdürmek ve rekabet edebilmek için sahip olduğu değerler ön plana çıkmıştır. Bilgiye sahip olmaktan çok, bilgiyi kullanmanın ve değerlendirmenin öneminin anlaşıldığı bir dönemde, örgütsel öğrenme, örgütler için vazgeçilmez süreçler arasına girmiştir.Bilgi yönetimi, uygulamacılara yol göstermek amacıyla bilgiye odaklanırken; örgütsel öğrenme, örgütte var olan durumu belirlemek için kullanılan süreçlerdir. Her iki alanın da örgütsel bilgi üzerinde durması sebebiyle, çalışmada bilgi ve bilgi yönetimi kavramlarından başlanarak örgütsel öğrenme süreçleri incelenmiştir. Bilgi yönetimi sürecini uygulayan örgütler, öğrenmeyi alışkanlık haline getirerek örgütsel öğrenmeyi gerçekleştirirler. Örgütsel öğrenme, yeni bilgilerin geliştirilmesini, örgütün sahip olduğu değerlerin daha verimli ve etkili bir şekilde kullanılmasını amaçlamaktadır. Örgütsel öğrenmeyi gerçekleştiren örgütler, örgüt performansında da verimlilik elde eder.Bilgiyi elde etmek, yorumlamak, kullanmak ve tekrar değerlendirmek örgütsel öğrenme sürecini oluşturan aşamalardır. Yeniliklere ayak uydurmak, örgüt hedeflerine uygun bir şekilde ürün/hizmet sunmak ve örgüt performansını başarılı bir şekilde gerçekleştirmek için örgütlerin bu süreçlere ihtiyaçları vardır.Araştırmanın amacı, örgütsel öğrenme düzeyleri ile örgütsel performans arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Araştırmada, bilgi yönetimini uygulayan ve örgütsel öğrenmeyi gerçekleştirebilen bir sektör olarak, Zonguldak'ta yer alan banka şubeleri seçilmiştir. Örneklem büyüklüğü 203 olarak belirlenmiştir. İlk olarak anketlerden elde edilen veriler analiz edilmiş, daha sonra parametrik olmayan test tekniklerinden yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda örgütsel öğrenme düzeylerinin örgütsel performans üzerinde etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. With technological developments and opportunities for access to knowledge, the values that organizations have in order to survive and compete are at the forefront. Organizational learning has become an indispensable process for organizations at a time when the use of knowledge and understanding of assessment are understood rather than having knowledge.Knowledge management focuses on knowledge to guide practitioners; organizational learning is the process used to determine the existing situation. Since both fields emphasize organizational knowledge, organizational learning processes have been examined by starting from the concepts of knowledge management in the study. Organizations that implement the knowledge management process perform organizational learning by making it a habit to learn. Organizational learning aims to develop new knowledge to use the values that it possesses more efficiently and effectively. Organizations that perform organizational learning gain productivity in organizational performance.Acquisition, obtaining, interpreting, using and re-evaluating the knowledge are the steps that make up the organizational learning process. Organizations need these processes to keep up with innovations, to offer products in line with organizational goals, and to achieve organizational performance successfully.The aim of the research is to determine the relationship between organizational learning levels and organizational performance. Bank branches in Zonguldak were selected as a sector that can implement information management and organizational learning. The sample size is set to 203. First, the data from the questionnaires were analyzed, then nonparametric test techniques were used. As a result of the analyzes made, it is concluded that organizational learning levels have an effect on organizational performance.
Collections