AB müzakere sürecinde eğitim faslı ve AB eğitim sisteminin Türk eğitim sistemine muhtemel etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET`AB MÜZAKERE SÜRECİNDE EĞİTİM FASILI VE AB EĞİTİM SİSTEMİNİN TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNE MUHTEMEL ETKİLERİ`Yunus GÜNEYBu çalışmada Türkiye'nin AB'ye üyelik süreci kapsamında AB eğitim politikaları araştırılmıştır. Bu perspektifte Türkiye'nin eğitim sistemi, Avrupa Birliği'nin eğitim sistemi ve eğitim politikaları, AB eğitim programları ve projeleri, Türkiye'de AB eğitim müktesebatına uyumu ile ilgili yapılan çalışmalar ve bu çalışmaların Türk eğitim sistemi üzerindeki etkileri incelenmiştir.Çalışma betimsel nitelikte bir çalışma olup araştırmada, tarama modeli kullanılarak, bu konu hakkında mevcut durum ortaya konmuştur. Çalışmanın ilk bölümünde Türkiye'deki eğitim sistemi ve eğitim politikaları açıklamıştır. İkinci bölümde AB'nin tarihsel süreci, örgütsel yapısı ve AB'nin Türkiye'nin Birlikle olan ilişkileri hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde, AB'nin kuruluş süreci, eğitim politikaları ve eğitim programları ele alınmıştır. Üçüncü bölümde, AB müzakere sürecinde ab eğitim sisteminin Türk Eğitim Sistemine etkileri, Türkiye'de eğitim alanındaki AB müktesebatına uyum çalışmaları üzerinde durulmuştur. ABSTRACT`EFFECT OF EU EDUCATION SYSTEM TO THE TURKISH EDUCATION SYSTEM DURING THE EU NEGOTIATION PROCESS`Yunus GÜNEYTurkey's EU negotiation policies have been researched within the EU membership process in this study. Turkey's education system, Europe Union's education system and education policies, EU education programs and projects, studies conducted for the compliance of Turkey's education system to the EU acquis and the effects of these studies to the Turkish education system have been investigated and examined.The study has a descriptive nature and the current situation has been revealed about this subject by using screening model. Education system and education policies of Turkey have been explained and described in the first part of the study. Information about historical processes and organizational structure of EU and relationship of Turkey and Europe Unions has been given in the second part of the study. EU's establishment process, education policies and education systems have been dealt in the second part of the study. It has been focused on the effects of EU education system to Turkish education system during EU negotiation process and compliance works to EU acquis in the field of education in Turkey in the third part of the study.
Collections