Show simple item record

dc.contributor.advisorSezgin, Selime Demet
dc.contributor.advisorKaraosmanoğlu, Elif
dc.contributor.authorYilmaz, Nuriye
dc.date.accessioned2021-05-07T07:43:51Z
dc.date.available2021-05-07T07:43:51Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/594647
dc.description.abstractKurumların çevre, sosyal ve yönetim programlarına verdikleri önem son otuz yılda artış göstermiştir. Öncesinde, kurumların ana sorumluluğu iş ortaklarına en üst düzeyde finansal kar sağlamaktı. Bugün, globalleşme ve teknolojik gelişmeler sonrasında, sosyal sorumluluk projelerine önem verilmesi kurumlar için önemli bir rol haline geldi. Sosyal Sorumluluk projelerinin kurumların temel performans göstergeleri üzerindeki etkilerini anlamak adına birçok araştırma yapılmış ve bu araştırmaların bir kısmı müşterilerin kurumların sosyal ve ahlaki değerlerine önem verdiklerini göstermiştir.Bu tezin amacı Türkiye'de telekommünikasyon sektöründe yapılan sosyal sorumluluk projelerinin müşteri bağlılığı üzerindeki ilişkisini anlamaktır. Bu çalışmada kurumsal sosyal sorumluluk ve müşteri bağlılığı ilişkisi detaylı incelenmiştir. Bu ilişkiyi anlamak için araştırma yapılmıştır. Çalışma doğası gereği kantitatif olarak planlanmış ve 300 telekom müşterisi üzerinde online anket çalışması yapılmıştır. Çalışma sonucu sosyal sorumluluk projelerinin müşteri bağlılığı üzerinde etkili olduğu gözlemlenmiştir.
dc.description.abstractThe perceived importance of corporate environmental, social, and governance programs has been increased in the last 30 years. Before, the corporations? main responsibility was to make maximum financial gain to its stakeholders. Today, after globalization and technological developments, it has become an important responsibility for the corporations to consider social responsibility projects. Many researches have been conducted to understand the effects of CSR activities on company?s key performance indicators and some have shown that customers are giving importance to corporations? social and moral ethics.The aim of this thesis is to examine the relationship between customer loyalty and corporate social responsibility in telecommunication sector in Turkey. In this study, CSR and customer loyalty relationship have been analysed in detail. A research has also been conducted in order to determine the relationship. The study has been designed quantitative in nature using the responses of 300 telecom customers who answered an online survey questionnaire. It is seen that CSR play an influential role in customer loyalty as a result of the survey.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleEffects of corporate social responsibility on consumer loyalty in the telecommunication sector
dc.title.alternativeTelekommünikasyon sektöründe sosyal sorumluluk projelerinin müşteri bağlılığına etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPazarlama Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial responsibility
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.subject.ytmTelecommunication sector
dc.subject.ytmCustomer loyalty
dc.identifier.yokid432999
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid323321
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess