Majority film: Who are the `otherised` in Turkey?
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsan bir toplumun içinde doğar ve içinde doğduğu toplumsal gerçeklik; onun beğenilerini, tercihlerini kısacası,kişinin sosyal kimliğini oluşturur. Birey, sosyal kimliğini içinde bulunduğu sosyal kategoriye ve gruba cinsiyet,sınıf ve kimliğini ona göre belirler. Eğer bir kategoriden, gruptan bahsediyorsak; baskın olanın diğerini kendisi gibi yapmaya çalışması,eğer bunu başaramıyorsa kendinden olmayanı `Öteki' olarak görmesi söz konusudur.Tabii ortada, elle tutulur böyle kavram söz konusu olduğunda, `Öteki' birçok filozof ve sosyolog tarafından eski zamanlardan günümüze kadar defalarca tanımlanmıştır.Bu sebeple,`Öteki' kavramını tek bir cümle ile sınırlandırmak olası değildir.Daha çok,bizden başkası `diğeri' anlamında daha sık karşımıza çıkan bu kavrama,genellikle olumsuz anlamlar yüklendiğini görmekteyiz.Kişi kendi içinde bastıramadığı,yok edemediği şeyi, `Öteki'ne yakıştırmakta,onun üzerine atmaktadır.Millet tanımında, çoğunluğu oluşturan dindar veya laik,Sünni,Müslüman Türklerin devletçe empoze edilen `bizden olan birey' tanımı bulunmaktadır.Bu tanımlamanın dışına çıkan her birey, `Öteki' kavramıyla bütünleşmekte,toplumun adeta günah keçisi ilan edilmektedir.Bu bağlamda,bu çalışma üç ana bölümden oluşacaktır.İlkin,Çoğunluk filmindeki `Ötekileştirme' durumuna gönderme yapacak nitelikteki düşünürlerden Bauman,Bahtin,Lacan,Schnapper ve Levinas'ın `Öteki' tanımlamaları;ikinci olarak Türkiye'nin Etnik Milliyetçilik ve Ötekileşme anlayışı çerçevesinden değerlendirilmesi,ayrıca W.Reich'in Günah Keçisi kavramından yola çıkarak filmdeki `Gül' karakterinden bahsedilmiştir.Son olarak,Öteki kavramına yaklaşımlar üzerinden filmde yer tutan kadınların bir çözümlemesi sunulmuştur.Filmin de yardımıyla, ülkemizde `Ötekileştirilenlerin' sadece kimliksel bunalımlardan kaynaklı olmadığını, `Ötekileştirilmeleri', günümüzde sıradan bir olgu haline getirilen kadınlarımızın da,aslında sadece kadın oldukları için `Öteki' kıskacı içinde yer aldığı iddiasını dile getirmek. An individual is born into a society and the social reality one is born to establishes his/her tastes, preferences, briefly, his/her social identity. The individual determines his/her social identity according to the social category or group like gender, class, nationality in which he/she lives in. If we are making reference to a category, a group, the dominant group tries to make the other assimilate to it, or if it fails to do that, consider it as 'The other.' Of course, when such a concept comes into question, 'The other' has been defined by many philosophers and sociologist since ancient times today. Therefore, it is not possible to restrict 'The other' concept to only one definition. We mostly observe that generally negative meanings are attributed to this concept, which we deal with in the context of `other.? A person ascribes something he/she cannot suppress, eliminate' to the 'Other,' lays it off to the Other.In the definition of nation, the idea of 'an individual of one of us' is imposed by the state, which regards religious or secular, Sunni, Muslim and Turkish as the majority of the country. Any individual who digresses from this definition becomes integrated with the concept of `Other? and is declared to be the scapegoat of society.In this contex,the thesis has three main chapters.First of all,our focus here is Bauman,Bakhtin,Lacan,Levinas and Schnapper,who are selected deliberately,their ideas about `Other? are related to the Majority film.Second chapter looks Ethnic Nationalism in Turkey and `Otherness?.The chapter ends by interpreting the movie,which is mentioned W.Reich?s scapegoat and Gül character in the movie. Finally,the last chapter builds on women in Turkey,and women in the Majority film. Although we think of ostracism cases due to identity problems,when we deal with the 'Other,' there are other 'Others' in our society as well.For example these `Others? are our women,maybe,who are the closest people to us.
Collections