Show simple item record

dc.contributor.advisorAnıl, Fatih
dc.contributor.authorYonca Helvacioğlu, Özge
dc.date.accessioned2021-05-07T07:36:31Z
dc.date.available2021-05-07T07:36:31Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2021-05-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/592256
dc.description.abstractGloballeşen dünya ile birlikte birçok alanda olduğu gibi pazarlama faaliyetlerinde farklı arayışlara gidilmiştir. Pazarlama faaliyetlerinde başarılı olabilmek için hedef kitlenin içinde bulunduğu kültürler iyi analiz edilip, bu yönde çalışmalar yapılmalıdır. Bu çalışmanın amacı, ev tekstil sektöründe çapraz kültürler kapsamında pazarlamanın etkilerini ortaya koymaktır. Bunun için öncelikle uluslararası pazarlama ve uluslararası pazarlamanın çevresi teorik olarak incelenmiştir. Daha sonra kültür kavramı incelenerek uluslararası pazarlama üzerindeki etkisi geniş bir şekilde incelenmiştir. Pazarlama çalışmalarının gerçekleştirilmesinde yalnızca kültür kavramı rol oynamamaktadır. Kültürün yanı sıra tüketicilerin tutum ve davranışları ile bu davranışları şekillendiren faktörler de uluslararası pazarlamada mühimdir. Kısacası pazarlama çalışmalarının gerçekleştirilmesinde ülkenin kültürü, kişilerin bireysel ve kültürel faktörlerden nasıl etkilendiği de değerlendirilmelidir. Bu araştırmada ev tekstil sektöründe faaliyet gösteren bir firmanın müşterilerine anket uygulanarak SPSS 22 programında değerlendirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda tüketici davranışları ile kültürel bakış açısı arasında pozitif yönlü ilişki saptanmıştır.Anahtar kavramlar: Uluslararası Pazarlama, Kültür, Tüketici Tutumu
dc.description.abstractWith the globalized world, different quests were made in marketing activities same as in many areas. To be succesful in marketing activities, cultures should be closely analyzed and studies should be done thorough this way. The aim of this study is that executing the effects of marketing on cross cultural in the home textile sector. For this reason, firstly, international marketing and region of international marketing have been abstractly researched. Then, analysing the culture, the effect on international marketing thorougly is investigated. To carry out the marketing studies only culture doesn't play a role. Besides culture, with the attitude and behaviours of consumers factors that form these behaviours which are essential on international marketing. Briefly, while practising marketing studies, it should be reviewed culture of country as well as people how being effected from individiual and cultural factor. In this study, online surveys were handled to 134 home textile industry customers and the data were analyzed by the program of SPSS. As a result of analyses, positive corelation have been determined between behaviours of consumers and cultural perspective.Keywords: International Marketing, Culture, Attitude of Consumeren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleEv tekstili sektöründe çapraz kültürlerde pazarlamanın etkileri
dc.title.alternativeThe effects of marketing on the cross cultural in the home textile sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-05-05
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmHome textile
dc.subject.ytmTextile sector
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmInternational marketing
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmConsumer attitudes
dc.subject.ytmCultural effect
dc.identifier.yokid10326476
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid629516
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess