dc.contributor.advisor | Özşen, Ferit | |
dc.contributor.author | Kaya, Hatice | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T12:26:57Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T12:26:57Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-04-29 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588688 | |
dc.description.abstract | İnsanoğlu, varoluş tarihinin başlangıcından günümüze kadar, kendini ve duygularını ifade etmek için çeşitli yollar aramıştır.Bu araştırmada; insanoğlunun kendini ve duygularını ifade etmek için kullandığı Plastik Sanatların gelişim süreci incelenmiştir. İnsanın gelişimi; toplumsal, kültürel ve ekonomik yapı bağlamında araştırılıp, Plastik Sanatlara etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. İnsanoğlunun inanç sistemi, akıl yürütme denemeleri ve bilimsel olarak hayata, doğaya bakışı, ifade aracı olan sanatla birebir ilintili olduğu gözlemlenmiştir.İnsanın bireysel ve kültürler arası etkileşimi, birey olarak kendini ve ait olduğu toplumun gelişimini de etkilemiştir. Etkileşim, ifade aracı olan sanatı da geliştirip, zenginleştirmiştir. Sanat ve sanatçı belirli dönemlerde dinin yasaklarına tabi olarak, belirli dönemlerde de dinin çizdiği çerçeve doğrultusunda üretim yapmış olsa da, gelişim sürecini sürekli devam ettirmiştir. Sanatçı, yaşadığı dönemin ve toplumun bir aynası olarak kültürünü, ekonomisini ve inanç sistemini eserlerine yansıtmıştır.Toplumlar belirli periyodlarda, kimi zaman ilerleme göstererek, kimi zaman durağanlaşarak, içinde bulunduğu süreç ne olursa olsun hep yeni arayışlara yönelmişlerdir. Hayatta kendine yön bulan bu döngünün, sanatta da var olduğu gösterilmeye çalışılmıştır.Bu araştırma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Yunan toplumu ve kültürü, ikinci bölümde Roma İmparatorluğu, üçüncü bölümde Ortaçağ Avrupası ve dördüncü bölümde Barok Sanatı incelenmiştir. Özellikle, Helenistik dönemdeki sanat yorumlarında kullanılan hareket olgusunun, Geç Rönesans ve Barok Sanatındaki yansımaları tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu noktada, Geç Rönesans'tan bahsedilme nedeni, hiçbir değişimin birdenbire olmadığının, belirli bir hazırlık dönemi geçirmesi gereğinin göz önünde bulundurulmasından kaynaklanmaktadır.Anahtar Kelimeler: Helen, Barok, Sanat, Hareket, Olgu, Felsefe | |
dc.description.abstract | Mankind had been looking into many creative ways to exxpress themselves and their feelings since the beginning of life on earth.This researc aims to provide a collective study for the evolution of plastic arts where mankind used to express themselves and their inner feelings into realty.In this study the author will attempt to investigate into the development of humanity from sociolegical,cultural and economical perspectives and its impact into plastic art.Mankind's belief system,their reasoning and scientific view of live and nature are all observed to be related to art which is a form of expression.Mankind's individual and cross-cultural interaction lead into one's ownpersonal development as well as society's further advancement.This interaction also develops the art,which is an expressive from of interaction ,and enriches it further.Art and artist both continued to develop further although they produced either by nbeing subject to (obeying) religious laws or by following religiously accepted principles in society at any given period in time.The artist was always a mirror for his/her society and era and reflected it's cultural,economical and belief system in his/her work.At different periods in history, societies have always advanced every part of life; however, they stayed stable and stagnant at times and then continued to look for new ways to develop further.This research consist of four main sections. This thesis investigates into Greek society and culture in the first section, The Roman Empire in the secons section, Medieval (The Middle Ages) Europe in the third section and Baroque Art in the fourth section where this research specificially makes an attempt to determine the Movement Phenomenon impact,widely used in the Hellenistic Period,onto Late Renaissance and Baroque Art.This study especially mentions Late Renaissance to emphasize the fact that any development or change does not occur all of sudden,it will require a substantial amount of preparation period.Keywords: Hellenistic, Baroque Art, Movement, Phenomenon, Philosophy | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.title | Barok sanat`ta Helenistik etki ve hareket olgusu | |
dc.title.alternative | Hellenistic period impact and movement phenomenon in baroque art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-04-29 | |
dc.contributor.department | Sanat ve Tasarım Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Baroque art | |
dc.subject.ytm | Baroque Age | |
dc.subject.ytm | Hellenistic Period | |
dc.subject.ytm | Movement | |
dc.subject.ytm | Artistic works | |
dc.subject.ytm | Art trends | |
dc.subject.ytm | Renaissance Period | |
dc.identifier.yokid | 10252701 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ALTINBAŞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 551590 | |
dc.description.pages | 160 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |