Show simple item record

dc.contributor.advisorYurdakul, Dicle
dc.contributor.authorOcak, Sinem
dc.date.accessioned2021-05-06T12:26:46Z
dc.date.available2021-05-06T12:26:46Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588646
dc.description.abstractTüketicilerin yaşam koçluğuna ilişkin görüş ve tutumlarını ortaya çıkarmayı amaçlayan bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli benimsenmiştir. Araştırmanın evrenini 25 yaş üzeri ve geliri olan yetişkin bireyler oluşturmaktadır. Örnekleme tekniği kolay ulaşılabilir durum örneklemesidir. 214 katılımcı örneklemde yer almıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen, Yaşam Koçluğuna İlişkin Tutum Ölçeği ve Yaşam Koçluğu ile İlgili Görüşler Anketi veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Bulgulara göre tüketiciler yaşam koçluğu hizmeti alırken kalite, ücret, süre, koçun eğitim düzeyi, motivasyonu ve tecrübesini önemli bulmaktadır. Yaşam koçluğu almak için en fazla internet kaynağı tercih edilmektedir. Cinsiyet ve gelir düzeyi katılımcıların yaşam koçluğuyla ilgili düşüncelerini farklılaştırmamaktadır. Daha önce koçluk hizmeti alanlarla almayanların görüşleri ise anlamlı derecede farklılaşmaktadır.
dc.description.abstractIn this study, which aims to reveal the opinions and attitudes of consumers about life coaching, the survey model which is one of the quantitative research methods is adopted. The population of the study consists of adults over 25 years of age and with income. Sampling technique is easy-to-reach status sampling. 214 participants were included in the sample. The Attitude Scale Towards Life Coaching and Survey on Life Coaching developed by the author were used as data collection tools for the purposes of this research. According to the findings, consumers think that quality, price and time are important variables while choosing life coach. Also, they give consequence to training level, motivation, and experience of the coach. To receive life coaching, most preferred source is internet. Gender and income levels do not differentiate participants' views on life coaching. There is a significant difference between the individuals who have received coaching service before and who have not.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin yaşam koçluğu tercihi
dc.title.alternativeConsumer preferences on life coaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-21
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.subject.ytmConsumer behaviour models
dc.subject.ytmConsumer attitudes
dc.subject.ytmConsumer perception
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmConsumer psychology
dc.subject.ytmConsumption behaviours
dc.subject.ytmConsumption emotions
dc.subject.ytmCoaching
dc.identifier.yokid10263814
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityALTINBAŞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid558942
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess