Show simple item record

dc.contributor.advisorTekelioğlu, Mehmet Gürel
dc.contributor.authorKaya, Halit
dc.date.accessioned2021-05-06T12:26:43Z
dc.date.available2021-05-06T12:26:43Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588632
dc.description.abstractToplam kalite yönetimi yaklaşımıyla birlikte, yönetim literatüründe birçok yeni kavramlar yer almaya başlamıştır. Bunlar arasında; süreç ve müşteri odaklı olmak öncelikli ve önem verilen kavramlar olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu iki kavramın günümüzde önem kazanmasının nedenleri arasında; işletme yönetimince tam anlaşılıp uygulandığında, işletmenin alanında rakiplerine göre rekabet avantajı sağlaması söz konusu olabileceği gibi, işletmenin yaşam süresinin uzamasına da katkı sağlayabilmesi sayılmaktadır. Süreç odaklı çalışan işletmeler; bilim ve teknolojideki gelişmeleri, müşteri ihtiyaçlarını ve bu ihtiyaçların gelecekte alabilecekleri şekli yakından takip etmek ve süratle uygulamaya koymak zorundadırlar. Entelektüel sermayenin en önemli unsurlarından biri olan müşteri sermayesi, en zor ulaşılan ve aynı zamanda elde tutulması da en zor olandır. İşletmelerin; müşteri sermayesinin en önemli unsurunun bilgi olduğunu dikkate alarak, müşteri ile çalışmaları, ürün ve hizmet üretme sürecinde müşteriye yetki vermeleri, müşteriye özel mal ve hizmet üretmeleri, proaktif davranarak pazar koşullarına kolay yanıt vermeleri, müşteri bağlılığını arttırabilecektir. Her sektörde olduğu gibi lojistik sektöründe de müşteri odaklılık önemli bir yere sahiptir. Lojistik işletmelerin, inovasyon çalışmalarına ağırlık vermeleri ve teknolojik gelişmeleri yakından takip etmeleri, müşteri ilişkilerini geliştirmeleri müşteri sermayelerine olumlu katkı sağlayabilecektir. Bu bağlamda `Butik Lojistik` kavramı farklı bir uygulama olarak karşımıza çıkmaktadır. İşletme ve müşteri arasında normal çalışma şartları ve uygulamaları dışında, özel veya spesifik bir lojistik faaliyetin daha önce uygulamada olmayan, ancak işletme tarafından sadece, hizmet verdiği müşteri için uygulamaya koyduğu bir hizmet şekli olarak tanımlanan Butik Lojistik ile üst segment araç depolama faaliyetleri olan firmaların geleneksel ve butik hizmet veren firmalar arasından hangisini seçeceği Çok Kriterli Karar Verme Tekniklerinden biri olan AHP ile belirlenmesi hedeflenmektedir. Anahtar Kelimeler: Müşteri Odaklılık, Lojistik, Butik Lojistik, Niş Pazarlama, Çok Kriterli Karar Verme Teknikleri, AHP
dc.description.abstractAlong with the total quality management approach, many new concepts have started to take place in the management literature. These include; being process and customer-oriented are the concepts that are given priority and importance. Among the reasons why these two concepts gain importance today; When it is fully understood and implemented by the business management, it may be possible to provide a competitive advantage over its competitors in the field of business, as well as contribute to the prolongation of the life of the business. Process-oriented businesses; they have to closely follow the developments in science and technology, customer needs and the future shape of these needs and put them into practice rapidly. Customer capital, which is one of the most important elements of intellectual capital, is the most difficult to reach and at the same time the most difficult to hold. of businesses; Considering that the most important element of customer capital is knowledge, working with the customer, authorizing the customer in the process of producing products and services, producing special goods and services for the customer, and responding to market conditions by acting proactively will increase customer loyalty. As in every sector, customer focus has an important place in the logistics sector. Logistics companies, focusing on innovation studies and following technological developments closely, improving customer relations will contribute positively to customer capital. In this context, the concept of Lojistik Boutique Logistics çıkmak appears as a different application. Apart from the normal working conditions and practices between the enterprise and the customer, Butik Logistics, which is defined as a service type that is not implemented before by a specific or specific logistics activity, but which is implemented only by the enterprise for the customer it serves It is aimed to determine which one of the firms providing boutique services with AHP, which is one of the Multi Criteria Decision Making Techniques.Keywords: Customer Focus, Logistics, Boutique Logistics, Niche Marketing, Multi Criteria Decision Making, AHPen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleButik lojistik hizmetleri: Üst segment otomobiller için en uygun depo seçim analizi
dc.title.alternativeBoutique logistics services; Optimized warehouse selection analysis for top segment automobiles
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-16
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10292298
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityALTINBAŞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid594471
dc.description.pages59
dc.publisher.disciplineLojistik Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess