Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakar, Arzu
dc.contributor.authorAlkhoja, Jaafar
dc.date.accessioned2021-05-06T12:26:38Z
dc.date.available2021-05-06T12:26:38Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-12-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/588614
dc.description.abstractArtan teknolojik gelişmelerle beraber işletmelerin kaliteli çalışan arama süreçleri deartmaktadır. Yetenekli kişileri bünyesinde toplamak isteyen firmaların yapması gereken,rekabet ortamına ayak uydurmak ve kaliteli mevcut elemanları elinde bulundurmaktır.İşletmelerin, işveren markası çalışmalarıyla, kaliteli elemanlarının yetenekleri kurumakazandırılarak bu elemanların kendi bünyesinde çalışma sürekliliği sağlanmaktadır.Örgüt kültürü ve örgütsel bağlılığın işveren markası üzerindeki etkilerin incelendiği buçalışmada örgütsel kültür ölçeği ile incelenen değişkenler anlamlı ve pozitif yöndebulgular verirken, örgütsel bağlılık ölçeğinin bu değişkenleri anlamlı olaraketkilemediği sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan çalışma, işveren marka faaliyetlerineyönelik algıyı incelemek için gerçekleştirilmiş olması açısından ve işletmelerin işverenmarka tanımına bakış açılarının değerlendirilmesi açısından önem taşımaktadır.Anahtar Kelimeler: Örgüt Kültürü, Çalışan Bağlılığı, İşveren Markası.
dc.description.abstractWith the increasing technological developments, the search processes of high qualityemployees are increasing. Companies that want to recruit talented people are required tokeep up with the competitive environment and keep the existing staff in high quality.Businesses, employers' brand work, the quality of the skills of the staff by gaining theability to work in their own institutions to ensure continuity of work.In this study, which examined the effects of organizational culture and organizationalcommitment on employer brand, the variables examined with the organizational culturescale gave significant and positive findings, but it was concluded that the organizationalcommitment scale did not significantly affect these variables. This study is important interms of the fact that it was carried out to examine the perception of employer brandactivities and to evaluate the point of view of enterprises in terms of employer branddefinition.Key Words: Organizational Culture, Employee Engagement, Employer Brand Page.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgüt kültürü ve örgütsel bağlılığın işveren markasına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of organizational culture and organizational commitment on employer's brand
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-24
dc.contributor.departmentYönetim ve Organizasyon Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational culture
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmEmployer brand
dc.identifier.yokid10300432
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityALTINBAŞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid564485
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess