Show simple item record

dc.contributor.advisorTanrısevdi, Abdullah
dc.contributor.authorDuran, Nüket
dc.date.accessioned2021-05-06T12:02:35Z
dc.date.available2021-05-06T12:02:35Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/587319
dc.description.abstractSeyahat edenler için internet kullanımı giderek yaygınlaşmış ve seyahat hizmetlerinin online satışı, en başarılı e-ticaret şekli olmuştur. Müşterilerin, destinasyon tanıtım sitesinde, görmek istediklerinin tam olarak anlaşılması ve temin edilmesi; pazarlama çabalarını destekleyerek, efektif hale getirmiştir.Çalışma rekabet içerisindeki dört destinasyon sitesinin, kullanıcı bakış açısından değerlendirilmesi üzerinde durmaktadır. Araştırma, Kuşadası (Türkiye) örnek alan seçilerek iki aşamada yürütülmüş ve anket yöntemi kullanılarak tamamlanmıştır. İlk aşama İngiliz turistleri içermektedir ve ikinci aşamada diğer milletler örneklem olarak alınmıştır. Araştırmada 100 katılımcıdan 400 anket toplanmıştır. Veriler t-test ve ANOVA tekniği kullanılarak analiz edilmiştir.Sonuçlar İspanya ve Yunanistan tanıtım sitelerinin rakiplerine nazaran daha efektif olduğunu ortaya koymuştur. Araştırma, site kullanıcılarının memnuniyetinin artırılması amacıyla, destinasyon yöneticilerine uygulaması gerekenlerin tavsiye edilmesiyle sonuçlandırılmıştır.
dc.description.abstractWebsite using is now increasingly common for visitors and purchasing online travel products has become the most successful business e-commerce. Understanding and providing what the customers want from a destination?s website is crucial as to assist in making marketing efforts more effective.The study emphasizes the evaluation of four competing destinations? websites from the user?s perspective. The research was carried out through a questionnaire in Kusadasi ? Turkey. It was conducted in two stages. British tourists were involved in the first stage and other nations were sampled in the second stage. Four hundred questionnaires were collected from one hundred participants. The data were analyzed using analysis, t-test and ANOVA.The results indicated official websites of Spain and Greece were rated as more effective than their competitors. Study concludes by recommending a number of actions, which destination managements need to include in their websites increasing satisfaction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleDestinasyon tanıtımında resmi web siteleri: Türkiye`nin rakip destinasyonlarının web sitelerinin değerlendirilmesine yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeThe offical website to introduce of destination: An evaluation research on offical websites of Turkey?s competing destinations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid312956
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid219880
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineTurizm İşletmeciliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess