Türkiye`de eğitim fakültelerinin güzel sanatlar eğitimi bölümü, müzik eğitimi anabilim dallarında keman eğitimi için öğrenci seçiminde ölçütler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırma; Egitim Fakülteleri'nin Güzel Sanatlar Egitimi Bölümü, MüzikEgitimi Anabilim Dalları'nda keman egitimi için ögrenci seçimi yapılırken gözönünde bulundurulan ölçütleri saptamak, basarılı bir keman ögrenim süreci içinbaslangıçta bir keman ögrencisinde bulunması gereken özelliklerin neler oldugunubelirlemek ve öneriler getirmek amacıyla gerçeklestirilmistir.Arastırmada veri toplama yöntemi olarak; Betimsel Arastırma Yöntemikullanılmıs, alt problemlere ait veriler, uzun yıllar boyunca keman egitimciligiyapmıs 3 uzmanla gerçeklestirilen görüsmeler ve Türkiye'de Egitim FakülteleriGüzel Sanatlar Egitimi Bölümü Müzik Egitimi Anabilim Dalları'nda görev yapmaktaolan 55 keman ögretim elemanına uygulanan anket yoluyla toplanmıstır.Görüsme yoluyla toplanan veriler Betimsel Analiz yaklasımıyla, anketyoluyla toplanan veriler ise istatistiksel yöntemler yardımıyla analiz edilmistir.Toplanan verilerden yola çıkılarak; ?Anabilim Dallarında Keman Egitimiçin Ögrenci Seçimi Yapılırken Aranan Özellikler? e bakıldıgında; belirtilenölçütlerden fiziksel uygunluk ve müziksel isitmeyle ilgili olanların bukurumlarımızın büyük bir kısmında göz önünde bulundurulmadıgı, istek, hazırbulunusluk ve kurumun sahip oldugu imkanlarla ilgili olarak ise, olması gerekenlemevcut durumun örtüstügü sonucuna ulasılmıstır.Anahtar Kelimeler: The main aim of this study is to determine criteria should be taken intoconsideration, properties of a violin student and put forward proposals whenchoosing students for violin education in The Faculty of Education, Department ofMusic Education in universities of Turkey.As the Process of data collection, Qualitative Research is used in order togather data related to subproblems which were collected via interview held with 3violin teaching past masters and surveys carried out with 55 violin teachers currentlyworking in universities in Turkey.While the data collected by interview are analysed by Descriptive AnalyseApproach and that are collected by surveys are analysed by Statistical Methods.Based on the data gathered from many of the Departments of MusicEducation, it can be concluded that the criteria about the physical conditions andmusical hearing are not being taken into consideration in most of these institutions.Moreover, the state of having motivation, availability and the facilities of institutionare overlapping with the standard conditions and current facilities of the institution.Key
Collections