Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgül Barış, Dolunay
dc.contributor.authorÖzata, Ebru
dc.date.accessioned2021-05-06T11:54:25Z
dc.date.available2021-05-06T11:54:25Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/584691
dc.description.abstractBu çalışmada, ülkemizdeki çocuk korolarının yapılandırılmasının ve eğitim süreçlerinin uygulanma durumunun analizi amaçlanmıştır. Araştırmada koro eğitimcilerinin; çocuk korolarının yapılandırılmasında izlenen yollar, çocuk korolarının eğitim süreçlerinin uygulanma durumu ve çocuk korolarının çocukların müzikal ve sosyal gelişimlerine katkıları hakkında bilgi ve görüşleri alınmıştır. Bunun yanında tecrübelerinden yararlanmak amacıyla; uzmanların çocuk korolarının eğitim süreçlerinin uygulanma durumu içerisindeki ses eğitimi uygulamaları ile çocuk korolarının çocukların müzikal ve sosyal gelişimlerine katkıları hakkında bilgileri alınmıştır.Tarama ve durum araştırması olan bu araştırma, nitel durum çalışması kapsamında yer almaktadır. Amaçlı-kasti örnekleme ve kartopu örnekleme yöntemleriyle örneklem belirlenmiş olup; örneklem olarak Adana, Ankara, İzmir, Kocaeli, Trabzon, Çankırı, Düzce ve Mersin illerindeki çocuk koroları alınmıştır.10 koro şefi ve 3 uzman olmak üzere; toplam 13 görüşmeci ile yapılan görüşmeler sonucunda, elde edilen veriler içerik analiz yöntemiyle düzenlenmiş ve yorumlanmıştır.Araştırma sonucunda çocuk korolarıyla ilgili olarak; ülkemizdeki çocuk korolarının çalışma mekânlarının amaca uygun olduğu; görev yapan çalıştırıcıların alanında uzman kişiler olduğu; yapılan ses eğitimi çalışmalarının hemen hemen tüm korolarda benzerlikler gösterdiği; yapılan çalışmaların planlı ve programlı olarak yürütüldüğü ve yıl içerisinde çeşitli konser, festival, şenlik türü etkinliklerle sergilendiği; koro çalışmalarının, çocukların bireysel ve toplumsal kişiliklerinin oluşumunda önemli bir yere sahip olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca mevcut durumun uzman görüşleri ile büyük ölçüde örtüştüğü de saptanmıştır.
dc.description.abstractIn this study, children chorus? configuration and investigation of education process were aimed. During the study, information and views about the ways in children chorus? configuration and education process of children chorus were gathered from the chorus educationists . Also in order to benefit from their experiences, it was aimed to gather information and views of professional chorus chefs about education process of children chorus.This research as a quest and state one is a qualitative state study. Intent3 ional sample survey and snowball sample survey methods were used and the children chorus in Adana, Ankara, and İzmir, Kocaeli, Trabzon, Çankırı, Düzce and Mersin were the basic samples of it. Derived results from the interview made with totally 13 interviewees, 10 chorus chef and 3 experts, were composed and interpreted by content analizing method.As a result of this study, related to children chorus? configuration and investigation of education process; steps of chorus? foundation, planning of studies, general situation of application and presentation processes were determined.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜlkemizdeki çocuk korolarının yapılandırılmasının ve eğitim süreçlerinin uygulanma durumunun analizi
dc.title.alternativeThe analysis of the application status of educational process and structuring of children's choirs in our country
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmRestructuring
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmChoir
dc.subject.ytmChild chorus
dc.subject.ytmSocial development
dc.subject.ytmChildren
dc.identifier.yokid385571
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid263494
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess