İlkokullarda video destekli blok flüt eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilkokul 4. sınıf konularına yönelik hazırlanmış, video destekli Blok flüt eğitim materyalinin, öğrencilerin Blok flüt çalma performansları, çalgının tanıtılması ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığı üzerindeki etkilerini değerlendirmek amaçlanmıştır. Öğrencilerin, müzik öğretmenlerinin ve sınıf öğretmenlerinin video destekli eğitim materyalini, derslerini işlerken yardımcı kaynak olarak kullanmaları araştırmanın önemini oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu, Ankara Merkez İlkokullarından birinde 2014-2015 eğitim-öğretim yılında öğrenim görmekte olan iki 4. Sınıf öğrenci grubunu içermektedir. Çalışma grubu toplam 72 öğrenciden oluşmuş olup; 34 öğrenci deney grubunu, 38 öğrenci ise kontrol grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada, Sontest Kontrol Gruplu Seçkisiz Desen uygulanıp, verilerin işlenmesinde, SPSS 20.0 kullanılmıştır. Bağımsız T-Testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, Blok flütün tanıtımı konusunun kavranması ve Blok Flüt Performanslarında; video destekli ve animasyon destekli eğitim alan Deney grubu öğrencilerinin, geleneksel eğitim ile öğrenen Kontrol grubu öğrencilerine göre istatistiksel olarak daha başarılı oldukları saptanmıştır.Ayrıca, video destekli eğitim alan Deney grubu öğrencilerinin yapılan kalıcılık testi sonucunda bilgileri unutmadıkları, derste eğlenerek öğrendikleri ve dersten zevk aldıkları anlaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Blok Flüt, Video Destekli Eğitim, Bilgisayar Destekli Eğitim, Animasyon Destekli Eğitim The aim was to evaluate the effect of video-based block flute education on 4th grade students' playing performances, introducing the instrument and the permanency of their knowledge about the instrument. The importance of this research depends on the usage of this video-based education material by students, music teachers and classroom teachers as a source of lesson. The study sample consisted of two 4th grade student classrooms from one of the Central Primary Schools in Ankara during 2014-2015 Academic Year. The whole group consisted of 72 students, with 34 students in the experimental group, and 38 students in the control group. Data were evaluated by SPSS 20.0, and Independent samples T-test was performed. It was found that the students who were supported with video-based education were more successful than the students who were educated traditionally. Additionally in relation to the permanency test, students supported with video-based education showed that their knowledge was permanent, they had fun during the lessons and their learning was reinforced.Key Words: Block Flute, Video-Based Education, Computer-Based Education, Animation-Based Education
Collections