Cumhuriyet Dönemi ekonomisinde yerli malı politikaları ve uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünyada savaşlar ya da ekonomik krizlerde başvurulan yerli malı üretimi Osmanlı Devleti'nde milliiyetçilik temelli ortaya çıkmıştır. Ekonominin kötüye gitmesiyle bir zorunluluğa dönüşmüştür. Türkiye Cumhuriyeti'nde ise 1929 Dünya Ekonomik Buhranı'nın Türkiye ekonomisi üzerinde meydana getirdiği olumsuz koşullardan kaynaklanan, sadece milliyetçi temelli olmayıp, ekonomide bağımsız olmanın bir gereği olarak ortaya çıkmıştır. `Millî İktisât ve Tasarruf Cemiyeti`nin kurulmasıyla örgütlü bir politikaya dönüşmüştür.Millî İktisât ve Tasarruf Cemiyeti'nin yerli malını teşvik konusunda birçok çalışması olmuştur. Bu çalışmalardan en önemlisi `Tasarruf ve Yerli Malı Haftası` kutlamaları çok görkemli yapılmıştır. Hafta, kutlanmaya başlandıktan sonra yerli malı tüketimine çok katkı sağlamıştır. II.Dünya Savaşı'nın sonrasında `Çok Partili Yaşama Geçiş Dönemi` yaşanan ekonomik ve siyasi gelişmeler yerli malı politikasının terk edilmesine neden olmuştur. Bununla beraber Tasarruf ve Yerli Malı Haftası kutlamaları ve yerli malı propagandaları eski önemini kaybetmiştir.Anahtar Kelime: Yerli Malı, Türkiye Cumhuriyeti Ekonomisi, Millî İktisât ve Tasarruf Cemiyeti. As a result of wars or economic crises production of domestic goods in the Ottoman Empire appearanced due to the nationalism. It had difficulties because of the economic problems. In Turkısh Republic it emerged not only due to the nationalism but also result of economic independence. After the foundation of `Millî İktisât ve Tasarruf Cemiyeti` it became an organized policy.In promoting `Millî İktisât ve Tasarruf Cemiyeti` has been a lot of work. The most important `Tasarruf ve Yerli Malı Haftası` celebrations from this study were made very glorious. Weeks after the celebration, has begun to contribute much to domestic goods consumption. In the post World War II economic and political life `Çok Partili Yaşama Geçiş Dönemi` has led to the abandonment of the policy of domestic goods. Nevertheless `Tasarruf ve Yerli Malı Haftası` celebrations and domestic goods propaganda has lost its importance.Keywords: Domestic Goods, Republic of Turkey, Millî İktisât ve Tasarruf Cemiyeti.
Collections