Günümüzde fotoğraf-resim ilişkisine düşünsel yaklaşımlar ve görsel çözümlemeler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Resim sanatının fotoğrafla ilişkisi, ilkel görüntü elde etme aracı olarak bilinen camera obscura'nın bulunuşuyla başlamıştır. İlk fotoğraf makinesinin 1839'da icat edilmiş ve ilk yıllarda uzun süreli pozlar gerektiği için manzaralar çekilmişti. Daha sonra birçok fotoğraf işliği açılmış ve fotoğrafa özellikle de vesikalık fotoğrafa ilgi artmıştır. Böyle olunca da doğaya sadık çalışan ressamlar portre yerine başka konular bulmaya yönelmişlerdir. Çalışma konularını genişletmişler, yorumlama yeteneklerini açığa çıkarmışlardır. Bunda fotoğrafın payı büyüktür, çünkü resim fotoğraf sayesinde kendine yüklenen betimleme işlevinden sıyrılmış, daha özgür düşünebileceği bir ortama kavuşmuştur. Bundan böyle fotoğraf ressam için yardımcı bir araç olmuştur.Fotoğrafçıların sanat yapmaya başladıkları zaman ise resmin gelişim sürecini önlerinde hazır bulmaları onlar için hem bir avantaj hem de dezavantaj olmuştur. Fotoğrafın resim sanatının özelliklerini taklit etmesi, kendi kimliğini yakalamasını ve sanat olarak kabul görmesini geciktirmiştir. Bunun yanında resmin dilinden beslenmeleri fotoğrafın gelişim sürecini hızlandırmıştır.Fotoğrafın sanat içinde kullanımına gelince özellikle modernist dönemde fotoğraf yerini karma uygulamaların ön plana çıktığı farklı bir yerde bulmaktadır. Disiplinlerarasılığın önemini vurgulayan Postmodernizmde ise fotoğrafın sanat içinde kullanımı çeşitlenmekte farklı boyutlara taşınmaktadır. Relationship of the painting art with the photograph started with the invention of camera obscura which is known as primitive image capture tool. The first camera was invented in 1839 and landscapes were taken those years because long time poses were needed. Then, many photograph workrooms were opened and an interest rose on photograph especially passport photograph. Therefore painters who worked devotedly to the nature started to find other subjects in stead of portrait. They widened their work fields and uncovered their interpretation skills. Photograph has big influence on this situation because thanks to photograph, painting recovered from description function and found a climate which it could think more freely. Photograph has been a help tool for the artist since then.When the photographers started to do art, finding the development process of the painting was both an advantage and disadvantage. Photograph?s imitating the characteristics of the painting art delayed catching its own identity and accepting itself as an art. Meanwhile their being fed from the painting language accelerated development process of the photograph.Looking at the use of the photograph in the art, photograph finds its place in a different place where mixed applications come forward especially in the modernist period. In postmodernism, which emphasizes the importance of the inter-disciplines, use of the photograph in the art has been varying and moving to the different dimensions.
Collections