1960 sonrası sanatta portre konusu bağlamında sinema afişlerinden yola çıkarak uygulamalar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tez çalışmasında portre konusu üzerinden resim, afiş, sinema sanat dalları incelenmiş ve aralarındaki ilişki ele alınmıştır. Resimde insanı temel alan portre konusu, kişilerin duygu, düşünce ve fiziki yapılarını ortaya koymaktadır. Yapılan araştırmalar ile birlikte 1960 sonrası sanatçıların eserleri konu ve üslup açısından irdelenmiştir. Tez kapsamında yapılan uygulama çalışmaları üç ayrı başlık altında toplanmıştır. İlk bölümdeki uygulama çalışmaları film afişlerinde kullanılan karakterlerin ruh halleri ve ifadelerinden yola çıkılarak oluşturulmuştur. İkinci bölümde bulunan kolaj çalışmalarında 1960 sonrası sanatçıların eserleri, film afişlerinde yer alan figür ve portreler üzerinden tekrar yorumlanmıştır. Çalışmaların son bölümünde otoportreler aracılığıyla sinema artistleri ile bu karakterlerin resmini yapan sanatçı arasında bir bağ kurulması amaçlanmıştır. Bu çalışmalar kapsamında tezde incelenen afiş ve resimlerin belli bir dönem ile sınırlı tutulması iki türün karşılaştırmalı olarak incelenmesine olanak sağlamıştır. Aynı zamanda bu çalışma ile birlikte ülkemizde unutulmaya yüz tutmuş Yeşilçam artistleri izleyiciye tekrar hatırlatılmak istenmiştir. In this thesis, the use of portraits in certain works such as paintings, posters, and the movies are analyzed, and the correlation between them is discussed. The basic subjects of portraits as paintings are man, and they represent individuals' emotions, thoughts, and physical forms. The subjects and the concept of art in the selected works of artists of the 1960s are examined through research studies. The work carried out in this thesis is presented in three different parts. The first part focuses on the emotions and expressions of the characters used in film posters. The clip arts presented in the second part of this thesis represent the reinterpretations of the works of the artists lived in the 1960s, and the figures and portraits used in the film posters in those years. In the final part of this thesis, it is aimed to use self-portraits to define the links between film artists and the artists who depicted them. The posters and paintings analyzed in this thesis were chosen from only a certain period to enable a comparative analysis of the two types. Moreover, this thesis also aims to recall the forgotten Yeşilçam characters of Turkey to moviegoers.
Collections