Genel kolluğun (zabıta) eğitim yönetim etkinliği
dc.contributor.advisor | İsbir, Eyüp Günay | |
dc.contributor.author | Gani, Veysel | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T09:04:44Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T09:04:44Z | |
dc.date.submitted | 1988 | |
dc.date.issued | 2021-03-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/577022 | |
dc.description.abstract | ÖZET Ülke ve toplumların huzur ve güven içerisinde yaşamaları, uygun kamu düzeninin sağlanması ve iç güvenlik ihtiyaçlarının karşılanması ile mümkündür. Tarihi gelişim içerisinde çeşitli fert ve zümrelerce karşılanan güvenlik ihtiyaçları günümüz mo dern toplumlarında genel kolluk (zabıta) güçleri tarafından sağlanmaktadır. Her geçen gün artmakta olan güvenlik ihtiyaçlarını karşı lamakla görevli, genel kolluk personelinin amaçlara uygun tarz da yetiştirilmesi büyük önem taşımaktadır. Genel Kolluk eğitim yönetim etkinliğini belirlemeye yönelik bu araştırma kapsamına; genel kolluk güçlerine orta ve üst düzey yönetici yetiştiren Jandarma Okulu ve Polis Akademisi alınmış ve 1987-1988 öğretim yılında adı geçen kurumlarda görev alan 104 kişiye anket uygu lanmıştır. Araştırmada kullanılan bilgi toplama araçları, benzer araş tırmalarda kullanılan ve kaynaklarda sıkça görülen modellerden de yararlanılarak, araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Bu arada kazanılmış tecrübe ve mahallinde yapılan gözlemlerden de istifade edilmiştir. Deneklerin anketlere verdikleri cevaplar tasnif edilerek EK-F'de gösterilen bilgisayar programları ile değerlendirilmiştir. Değişik test grupları oluşturularak çeşitli istatistik yön temlerinin kullanıldığı çalışmada ;- 137 Araştırma kapsamına alman eğitim kurumlarının eğitim ve yönetim personelinin, oldukça yüksek bir eğitim potansiyeli ne sahip olduğu, Yönetici özelliklerini algılama hususunda iki kurum per soneli arasında anlamlı farklılığın mevcut olduğu, Araştırma kapsamına alınan kurumlara atanacak personelin seçim ve yetiştirilmesine ait kriterlerin tesbit ve izlenil- mesinin gerektiği, Personelin uzmanlık çalışmaları yapmalarını sağlayacak planlamaya ihtiyaç duyulduğu, Eğitim denetlemesi konusunda iki ayrı kurum arasında farklı görüşlerin olduğu, îki kurumda da çalışma ortamı, denetleme ve etkileşim ko nularının algılanmasında manidar farklılık bulunduğu, sonuçlarına varılmıştır. Ortaya çıkan sonuçlar ışığında ihtiyaçların karşılanması nı kolaylaştıracak teklifler geliştirilerek araştırmaya ilave edilmiştir. | |
dc.description.abstract | SUMMARY Tranquility and peace in a society or country can only be achieved by proper public administration and securitiy services. Different persons and groups have tried to ac complish security throughout history. Today in a modern so cieties, security services have been offered by law enforce ment personnel. It is vitaly important to train law enforcement person nel, according to the aims of the establishment. The objec tive of this study is to evaluate, the educational manage ment effectiveness of Jandarmerie School and Police Academy. A special survey has been conducted, covering 104 personnel, working above mentioned schools, in 1987-1988 academic year. Information gathering tools, used in this study has been developed by the help of the previous studies and available literatures.Observation and experiments have also been used in the study. The answers given by the samples are class-ified and evaluated with computer programms. (Annex-F) Different statistical processes have been conducted to wards different groups and the results taken from the survey have been stated in the study. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | Genel kolluğun (zabıta) eğitim yönetim etkinliği | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2021-03-17 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 3224 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 3224 | |
dc.description.pages | 205 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |