Show simple item record

dc.contributor.advisorKıran, Zeynel
dc.contributor.authorYaman, Tülay
dc.date.accessioned2021-05-05T09:02:02Z
dc.date.available2021-05-05T09:02:02Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/576269
dc.description.abstractTÜRKÇE ÖZET Bir dili iyi tanımak onun bütün kuruluş şekillerini bilmedi gerektirir. Fransızca da cümle kuruluşları bakımından zengin bir dildir. Herhangi bir türde.yazı.yazmak istendiğinde amaç, sebep, sonuç, W£saj im, / karşıtlık kavramlarını bilmek gerekir, aksi halde istenilen amaca varılamaz. Varsayım sözkonusu olduğunda bunları karşılayan belirli- kavramları sıralayarak ifade edilemez. Dil elemanları tekbaşına anlam ifade etmezler, ierdinand Saussure dil konusunda `Dil bir sistemdir. Bir sistemde elemanların tek başına değeri yoktur, bu elemanlar ancak birbirleriyle olan karşılıklı ilişkileri içinde ve sistemin bütünü içinde değer kazanırlar` der. Varsayım konusunu Saussure* ün bu düşüncesinden yola çıkarak anlamlama (signification) ve değer (valeur) kavramlarıyla beraber işledik. Varsayım konusunda Si, Si tant est que görünüşte aynı anlama geliyor gibidir, fakat değer ayısından farklıdırlar ve biri diğerinin yerine ku 1.1 anılma z. Sausaure'iin anlamlama. (signification) ve değer (valeur) kavramlarını belirtmemiz' okuyucunun bu konuları göz önünde bulundurarak okumasını sağlamaktı. Diğer bölümlerde varsayımı, ifade eden kuruluşları ayrı ayrı ele alarak incelemeye çalıştık. Sonuçta, dil öğretiminde, dilbilim verilerinin kullanılmasının daha nesnel sonuçlara varmamızı sağladığı izlenimini edindik.
dc.description.abstracten_US
dc.languageFrench
dc.language.isofr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectFransız Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectFrench Linguistics and Literatureen_US
dc.titleL Expression de l`hypothese en Français
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmFrench language
dc.subject.ytmNarrative techniques
dc.subject.ytmAssumptions
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid32351
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid32351
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess