Show simple item record

dc.contributor.advisorBayrakoğlu, Ramazan
dc.contributor.authorNarman Çal, Sevgi
dc.date.accessioned2021-05-05T09:00:36Z
dc.date.available2021-05-05T09:00:36Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575871
dc.description.abstractÖZET Soyut Dışavurum hareketinde önemli bir isim olan Mark Rothko, trajik yaşamını sanatına yansıtmış; eserlerinde temel insan duygularını, sevinç, trajedi, ölüm gibi duyguları ön plana çıkarmıştır. Bu tür duyguları ifade etmek için ise rengi kullanmıştır. Rothko'nun basitleştirilmiş formlar ve düz değişmeyen renkte büyük alanlardan oluşan tabloları, kompozisyonlarındaki figürlerin uzaması, koyu düzeni klostrofobi duygusu uyandırma çabalarıdır. Rothko, belli dönemlerde daha organik formların yer aldığı kompozisyonları ele alırken; bir dönem portre, nü, soyut kompozisyonlar ve son dönemlerinde ise tamamen soyut düz, renkli alanlar üzerinde üst üste duran dikdörtgenlerin oluşturduğu tablolar yapmıştır. Rothko, izleyiciyi dev tuvaller ile kapatarak onunla tablo arasında özel bir ilişki oluşturmaya çalışmıştır. Burada amaç, Rothko'nun sanatı üzerine geliştirilen farklı görüşlerin incelenmesi sanatçının kendi sanatı üzerine yaptığı açıklamalara dayalı olarak Soyut Dışavurumcu hareket içinde Rothko'nun Sanatını incelemektir.
dc.description.abstractABSTRACT Mark Rothko, the most important figure in abstract expressionism, reflected his life in his art and brought basic human emotions like joy, tragedy and death to the foreground in his work. He used colour to express such emotions. Rothko's paintings of simplified forms and large areas with flat uncaning colour, elongation of the figures in his compositions and dark arrangement are the efforts to invoke a feeling of cholostrofobia. When Rothko dealt with the compositions with more organic forms at certain periods he oceasionaly painted portraits, nudes and abstract compositions and paintings created by regtangulars placed above one another atop troughly abstract flat, and coloured spacer(backround). Rothko, tried to create relationship between the observer and the painting bye surrounding him with huge canvases. Our objective is to study different opinions developed abaut Mark Rothko's art and find out Mark Rothko's art in the thend of abstract expressionisn by searching based on the artist comments on his own art.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleSoyut dışavurumcu sanat hareketi bağlamında Mark Rothko ve sanatı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmRothko, Mark
dc.subject.ytmAbstract expressionism
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmAbstract art
dc.identifier.yokid125816
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid122627
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess