İzmir Makedon Türklerinde profesyonel müzisyenlik
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Makedon Türkleri 1950'li yıllarda Yugoslavya ile Türkiye arasında yapılan `Serbest göç anlaşması` ile Türkiye'ye geldiler. Etnik kimliklerinin bir yansıması olarak müziklerini Türkiye'de de devam ettirdiler. Makedon Türklerinin toplu müzik kategorisi içinde incelenen tapani (bando) grubu ve Makedonya'ya komşu ülkelerle de benzerlikleri irdelenen bir dans şekli olan `Oro` ayrıntılı bir şekilde bu çalışmada incelendi. 1950'den bugüne İzmir Makedon Türklerinin müzikleri kurulan gruplar ve repertuar açısında ele alınır, yaşanan değişim tanımlanmaya çalışılır. İzmir'deki Makedon Türklerinin profesyonel müzik yaşamının da bir bölümde incelendiği çalışmada, son bölümde değişimin getirdiklerinin yanında iki farklı bölgeden gelenlerin kültürel temsil farklarının ortaya çıkışı müzikal analizle ortaya konulmaya çalışılır. ABSTRACT In 1950's Macedonian Turks immigrate to Turkey along with a ` free immigration negotiation` between Turkey and Yugoslavia. They continue to perform their music as a reflection of their ethnic identity. Tapani ensembles, which are studied in the category of Macedonian Turks' group music and the similarities between the dance, Oro, in the neighbours of Macedonia is detailly studied in this dissertation. The Music of Macedonian Turks in Izmir is considered in a perspective of founded groups and repertoire, and the experienced change is tried to be defined from 1950 until today, in this dissertation a section is dedicated to study the professional music life of Macedonian Turks in İzmir. In the last section not only the effect of change but also the arise of the cultural representation differences between immigrants coming from different regions is analyzed by means of music. VI
Collections