Bakır üflemeli çalgılarda nefes kontrolü ve geliştirilmesi
dc.contributor.advisor | Kızılay, Macit | |
dc.contributor.author | Baydar, A. Burak | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T09:00:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T09:00:28Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/575792 | |
dc.description.abstract | ÖZET Üflemeli çalgılar, fiziksel kondisyon, beyinsel faaliyet ve müzikal tecrübenin bir bileşimi ile doğru ve kaliteli ses çıkartma prensibi ile çalınmaktadır. Bu çalgılarda ses oluşumunun başlıca kaynağı doğal olarak nefestir. Nefesin doğru kullanımı ise ayrıca bir birikim ve çeşitli egzersizlerle oluşabilecek ve geliştirilmeye açık bir program gibidir. Bu tezin yazılımındaki amaç, mesleğin ana sorunlarından olan doğru nefes kullanma tekniğini tanıtmak, yanlışların sebepleri ve çözümünü araştırmak ve özellikle bakır üflemeli çalgılarda en doğru nefes kullanım tekniğini belirlemektir. Anatomik tanımlar, bilinçli bir çalışma tekniğine ışık tutacak kavramları desteklemek için yapılmıştır.Diğer tekniklerle karşılaştırma ise, bakır üflemeli çalgıların gereksinim duyduğu yüksek oranda hava ihtiyacının neden diğer sazlardan ve şan sanatçılarından daha fazla olması gerektiğine destek amacıyla tezde yer almıştır. Yapılan testler.alıntılar ve anlatımlar, bakır çalıcılar için doğru nefes tekniğinin vücudun en çok ve ideal nefes kullanımını sağlayan diyafram-ciğer- gırtlak boşluklarına alınan ve gerektiği kadar basınçla ses oluşumuna çevrilen olduğuna işaret eder. Bu tezin bir başka sonucu ise, şan sanatçılarının savunduğu `sadece diyafram nefesi` tartışmasının bakır çalıcılar için uygun olmadığının kanıtlanmasıdır. Nefes sistemini çalarken etkileyebilecek ve çalıcıların sıkıntı duydukları bazı fiziksel ve ruhsal problemlerin önüne geçilebilmesi için ise tez yazarının çözümleri, konu üzerinde uzman kişilerin alıntılarıyla kuvvetlendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT Wind instruments are played with a combination of phsicat endurance, mental capability, musical experiences by collaborating with the right and qualified sound projection. It is natural to accept the source of the sound is `breathing`. The correct use of the breath may be recognized as a computer program that is open for progress and needs aggregation.The purpose for writing this thesis should be to demonstrate the right breathing technique for the proffession.to search and give solutions for the mostly common problems for the players and to find out the best breaming techinique especially for the brass players. The anatomical descriptions are given to support the technical completeness. The comparison between the other techniques took place in this thesis is to emphasize why should the brass players has to spend greater effort than the wind players and the singers. The tests, quotations and the written text supports that the most correct and efficient technique for the brass player should be the common use of diaphragm, lungs and the thoracic cavity to get the most pressure required to produce the sound. Another result for this thesis is that the technique considered for the singers `only the use of diphragm` is not suitable for the brass players and proved. There are also solutions by the writer to avoid phsical and phsicologicai problems that could effect the breathing system while playing the instrument VI | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Bakır üflemeli çalgılarda nefes kontrolü ve geliştirilmesi | |
dc.title.alternative | Breath control and its improvement in brass instruments | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Brass instruments | |
dc.subject.ytm | Wind instruments | |
dc.subject.ytm | Breath | |
dc.subject.ytm | Diaphragm | |
dc.subject.ytm | Blow method | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | Respiratory muscles | |
dc.identifier.yokid | 137449 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 130257 | |
dc.description.pages | 24 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |