Paul Hindemith ve viyola eserleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Alman besteci Paul Hindemith Çağdaş evrensel müziğin önemli temsilcilerinden biridir. Küçük yaşlardan başlayarak yaratıcı gücü ortaya çıkan Hindemith, besteci, orkestra müzisyeni, oda müziği sanatçısı, virtüöz, orkestra şefi, araştırmacı ve öğretmen kimlikleriyle, döneminin ünde gelen aydınlarından birisi kabul edilmiştir. Müzik hayatına başladığı enstrümanı olan keman ile Rebner Dörtlüsü' nün 2. Keman üyeliği ve Frankfurt Opera Orkestrası başkemancılığına kadar yükselmiş, ancak savaştan döndüğü 1919 yılından sonra viyolacı olarak anılmaya karar vermiştir. Hindemith, viyola repertuvarına en çok eser kazandıran bestecilerden biridir. Ayrıca, neredeyse her enstrüman için eserler yazmıştır. Pek çok viyola eserinin ilk seslendirilişini kendisi gerçekleştirmiştir. Bestecinin viyola için verdiği eserleri kronolojik sırayla aşağıdaki gibidir: Viyola ve Piyano Sonatı Op:ll/4 (1919) / Solo Viyola Sonatı Op:ll/5 (1919) Solo Viyola Sonatı Op:25/l (1922) / Viyola ve Piyano Sonatı Op:2S/4 (1922) Solo Viyola Sonatı Op:31/4 (1923) / Kammermusik No:5 Op:36/4 (1927) Konzertmusik Op:48 (1930) /Der Schwanendreher (1935) / Trauermusik (1936) Solo Viyola Sonatı (1937) / Viyola ve Piyano Sonatı (1939) Hindemith, genç Türkiye Cumhuriyeti'ndeki müzik eğitimini yapılandırmak ve müzik hayatını geliştirmek için 1935' ten başlayarak ülkemize gerçekleştirdiği ziyaretlerle, yakın müzik tarihimizde önemli bir yer kazanmıştır. Hayatı boyunca besteci ile dinleyici arasındaki uzaklığı en aza indirmeye, dinleyicileri de müziğin içine katmaya önem vermiştir. Ayrıca amatör müzisyenlere de çok önem veren besteci, bu konudaki düşüncelerini `Gebrauchtmusik-İşlevsel müzik` adını verdiği teknikle hayata geçirmiştir. Paul Hindemith'e, 20. yy. 'm en verimli sanatçılarından biri demek yanlış olmayacaktır. VI ABSTRACT German composer Paul Hindemith is an important representative of universal music As a composer, orchestr musician, chamber musician, virtuoso, concertmaister, inquirer and as a teacher he was accapted an important German intellectual on his youth and onwards. Violine was his first musical instrument Before the Big War, he was promoted to second-violine of the Rebner Quartett and Frankfurt Opera- Orchestra's concertmaister. When he return back from the war in 1919, he decided to be a viola player. Hindemith was one of the most producer of viola repertuory. Besides he produced almost for all instruments. But his works for viola, has been first played by himself. Hindemith's viola repertory chronologicly is as follow: Sonate for Viola and Piano Op: 11/4 (1919) /Sonate for Viola Solo Op: 11/5 (1919) Sonate for Viola Solo Op:25/l (1922) / Sonate for Viola and Piano Op:25/4 (1922) Sonate for Viola Solo Op:31/4 (1923) / Kammermusik No:5 Op:36/4 (1927) Konzertmusik Op:48 (1930) / Der Schwanendreher (1935) /Trauermusik (1936) Sonate for Viola Solo (1937) / Sonate for Viola and Piano (1939) Hindemith formed the structure of musical education of young Turkish Republic and his visits to Turkey from 1935 and onwards Turkish musical life is improved and musical account is marked within the Turkish musical history. Hindemith, life long, tried to minimaise the distance between the composer and the audience and he allways occupied himself one to one relationship between the audience and the music. He appreciated and attached importance to amateur musicians and he developed a new tecnique that it named `Gebrauchtmusik` Paul Hindemith was one of the most productive musicians of the 20 th. Century. vn
Collections