20. yy belgesel fotoğrafçılarının göçmen ve mülteci konusundaki fotoğrafik vizyonları
dc.contributor.advisor | Özdemir, Ahmet Beyhan | |
dc.contributor.author | Güroğlu Alanyali, Nevcihan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-05T08:58:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-05T08:58:28Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/574720 | |
dc.description.abstract | İnsanlığın var olduğu günden bu yana, her zaman diliminde ve her coğrafyada `insan hareketliliği` görülmüştür. Tarih boyunca yaşanan savaşlar, ekonomik krizler, siyasi baskılar vb. nedenler insanlığın yer değiştirmesinde etkili olmuştur. Teknolojinin ilerlemesi ile her alanda değişim ve ilerleme kaydedilmiştir. Fotoğraf da bu gelişimin içerisinde var olmuş bir icattır. Fotoğrafla birlikte yaşanan her türlü değişimler görsel bir kayıt altına alınmaya başlanmıştır. Bu çalışma üç bölümden oluşmakla birlikte, dünyadaki `insan hareketliliğini` görsel kayıt altına almış fotoğraf ve fotoğrafçılardan örnekler oluşturmaktadır. Çalışmanın Birinci Bölümü'nde; göç, göçmen, mülteci, mübadil, sığınmacı tanımları yapılırken, bu konularda alınan kararlara değinilmiştir. `İnsan hareketliliğinin` tanımlarının yanısıra yıllara ve ülkelere göre bazı istatiksel bilgilere de değinilmiştir. İkinci Bölüm'de fotoğrafın icadıyla birlikte kanıtlık, tanıklık ve belge niteliğinin tanımları ve fotoğraflarla örneklemeleri yapılmıştır. 19.yüzyıldan 20.yüzyıla geçiş dönemiyle birlikte, Amerika'ya gelen göçmen ve mültecilerin ilk durağı olan Ellis Adası fotoğraflarını bir yorum sorunu haline getiren fotoğrafçılar ve onların görsel kayıtları incelenmiştir.Üçüncü Bölüm'de ise, 20.yüzyılda yaşanan birçok savaşın ve ekonomik krizlerin oluşturduğu göç ve mülteci hareketliliğinin görsel kayıtlarına yer verilmiştir. Toplumsal olayların fotoğraflanmasında farklı dergi ve fotoğraf ajanslarının göç ve mülteci üzerindeki fotoğraf kayıtlarına dikkat çekilmek istenmiştir. Dünyada yaşanan kimi olayların bazı fotoğrafçılar üzerinden nasıl yorumlandığına yer verilerek, fotoğrafçıların bizlere sunduğu görüntülerde kanıt, belge ve belgesel kavramlarının görsel tarihi oluşturmada ve tarihi anlatmada ne kadar etkili olduğunu göstermiştir. | |
dc.description.abstract | Starting with human extinction, there has always been `human movement` in each geography. Throughout history, wars, economic crisis, political constraints, etc. which take place in the history have caused human beings to move. With the development of technology, there have been change and improvement in every field. As for photography, it is an invention which takes place in this improvement. Extinction of this invention provides all kinds of changes to be recorded visually with photography. This study consists of three sections and examples of photographs and photographers that have visually recorded `human movement` in the world. In the first section of the study, while the concepts of migration, immigrant, migrant, refugee are defined, decisions taken in the history are mentioned about this subjects. As well as definitions of `human movement`, some statistical information varying by year and countries is mentioned.In the second section of the study, mostly with the invention of photography, definitions of evidence, witness, document quality and their illustrations by photographs take place. Ellis Island was the first stop of immigrants and refugees to United States. With the transition period of 19th. Century to 20th. Century visual records and photographs of Ellis Island, were examined by photographers who have comment problems with those visuals.In the third section visual records of migration and refugee movement caused by many wars and economic crises which take place in the 20th century are included. On the subject of photographing the social events, photograph records of migration and immigration subjects from varied magazines and photograph agencies are tried to be focused on. By including some photographers' interpretation of some events lived in the world, when telling about the history and creating visual history how effective the concepts of evidence, document and documentary presented in the works of photographers are is shown. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | 20. yy belgesel fotoğrafçılarının göçmen ve mülteci konusundaki fotoğrafik vizyonları | |
dc.title.alternative | Photographic visions of documentary photographers about immigrants and refugees in the 20th century | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fotoğraf Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | International migration | |
dc.subject.ytm | Photo journalism | |
dc.subject.ytm | News photography | |
dc.subject.ytm | 20. century | |
dc.subject.ytm | Documentary photography | |
dc.subject.ytm | Photograph | |
dc.subject.ytm | Photography | |
dc.subject.ytm | Emigrants | |
dc.subject.ytm | Migrations | |
dc.subject.ytm | Refugees | |
dc.identifier.yokid | 10058539 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 383575 | |
dc.description.pages | 161 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |